Wat betekenen de sterren bij hotels en resorts?

Wat betekenen de sterren bij hotels en resorts? In het algemeen betekent dit dat de hotels en resorts goed zijn aangeschreven, maar waar wordt dit dan o.a. op beoordeeld?

een jaar geleden
1.1K
Prijsvrij (kennispartner)
een jaar geleden
De hotelsterren vormen een manier om hotels en resorts in verschillende klassen te verdelen. Hoe meer faciliteiten en services er zijn, hoe hoger het aantal sterren. Denk hierbij aan faciliteiten op de kamer, maar ook aan wat de accommodatie zelf nog meer aanbiedt, zoals een wellness of all inclusive formule. Hotels met 3 of minder sterren zijn daarom vaak goedkoper dan hotels met 4 of 5 sterren. In tegenstelling tot wat de meeste vakantiegangers denken, zegt het aantal sterren van een hotel of resort echter niets over de kwaliteit.

Antwoorden (1)

De hotelsterren vormen een manier om hotels en resorts in verschillende klassen te verdelen. Hoe meer faciliteiten en services er zijn, hoe hoger het aantal sterren. Denk hierbij aan faciliteiten op de kamer, maar ook aan wat de accommodatie zelf nog meer aanbiedt, zoals een wellness of all inclusive formule. Hotels met 3 of minder sterren zijn daarom vaak goedkoper dan hotels met 4 of 5 sterren. In tegenstelling tot wat de meeste vakantiegangers denken, zegt het aantal sterren van een hotel of resort echter niets over de kwaliteit.