Bestaat camping 't Hellegat nog in Zeeland?

Wij hebben ooit verbleven op deze camping. nu hoorden wij dat hij was afgeschaft maar toevallig zag ik een blogbericht van iemand die het over die camping had. hij is ook nog aangeduid in Google Maps, maar als je op streetview kijkt vind je hem niet zo goed....
Bestaat hij nog? Het was zo een heerlijke kleine camping, vlak aan zee gelegen in Zaamslag, met trekkershutten....

9 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Die camping bestaat niet meer:

ZAAMSLAG - Camping Hellegat is niet meer. Exploitant Ben Rijk heeft zijn recreatiebedrijf verkocht aan de provincie Zeeland.
De overdracht vond plaats op 1 april, maar Rijk zelf blijft nog even op het erf. Over een jaar moet hij een ander onderkomen hebben gevonden. Ook zal hij dit seizoen nog boeren op de omliggende percelen. Wat er daarna met de polder gebeurt weet hij niet. ,,Dat is aan de provincie", zegt hij. Volgens de provincie kan de polder ingezet worden voor grondruil, gebiedsontwikkeling of natuurherstel. besluiten zijn er vooralsnog niet genomen.
bamibal
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
oh zo jammer dat Hellegat afgeschaft is. de ligging midden in de natuur, de gezelligheid en de kleinschaligheid maakten het tot een uniek plaats om te verblijven. plus was het niet zo ver van België, we zijn er zelfs eens naartoe gefietst vanuit Gent.
het wordt hard zoeken naar een alternatief vrees ik, dat aan dezelfde criteria voldoet. Wij hebben het zo niet met reuzegrote campings en kampeerbedrijven. Alles is er wel aanwezig en tiptop, maar het is een véél minder leuke beleving.
Bedankt Bamibal!