De belgische kust wordt terecht een atlantik-wal genoemd. Kan dit gecorrigeerd worden door geniale architecten?

Een van de triestige gevolgen is dat door het bouwen van hoge flatgebouwen de zon zelfs in de winter NIET meer op de zeedijk schijnt. Ik weet dat dit een quasi onmogelijke vraag is maar op gv zit zo veel talent dat ik de hoop niet op geef.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Indien de hoge flatgebouwen oost-west staan, dan zal er in de zomer zon op de zeedijk staan in de vroege morgen en vanaf het eind van de middag. De zon immers komt zomers niet exact op in het oosten maar iets naar het noordoosten hij gaat dan ook iets naar het noordwesten onder. Zouden de flatgebouwen zuidoost - noordwest staan, dan zal de zon in de vroege morgen niet opvallen , maar is er zeker wel voor uren en is er in de namiddag en avond inderdaad geen zon meer op de zeedijk . Een oplossing zal zijn, de zeedijk verplaatsen richting de zee. 50 tot 100m is voldoende al naar gelang van de hoogte van de flat. De zon schijnt dan immers over de flat's heen. Er staat in je vraag: dat de zon zelfs in de winter niet meer op de zeedijk schijnt, dat moet zijn :zelfs in de zomer, omdat de zon dan veel hoger aan de hemel staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

's Middags staat de zon in het Westen, dus boven de Noordzee. Dan is de zon ook het warmst. Op het moment dat zonaanbidders de zon willen zien ('s middags en op het warmste moment), schijnt deze toch wel op de zeedijk, lijkt mij?
Antoni
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ok maar das 's morgens is het noppes en de zeedijk is niet altijd haaksop het westen. ga maar eens in knokke wandelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onze zon staat s'middags in het zuiden en tegen de avond in het westen. Dat is in Belgie toch ook zo?
Je bedoelt dat 't er niet uit ziet?
Tja, mensen wonen graag aan de kust. Dus zo lang de Belgische OVERHEID wonen aan de kust niet drastisch inperkt (incl. bijv. maximum hoogtes instelt), zal er niet veel veranderen. Als je dat wilt, zou ik links stemmen. Over 't algemeen is links stemmen beter voor 't (leef)milieu en beschermen van natuurgebieden zoals 't strand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"what goes up must come down"
Dat geld gelukkig ook voor flatgebouwen, even geduld nog...