Wat is in juli de snelste route naar Zuid-Frankrijk?

Vertrek is derde week van juli van Haarlem naar Agde. Met de auto zonder caravan. Het is de eerste keer zelf met de auto, maar van vroeger kan ik mij herinneren dat het verkeer rond Parijs en op de Route du Soleil altijd dramatisch was. Maar allebei ontwijken lijkt mij haast ondoenlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De snelste route is waarschijnlijk via Breda-Lille-Parijs-Orleans-ClermontFerrand-Millau-Beziers. Toegevoegd na 1 uur: Aanvulling: Overnachten in de omgeving van Orleans, bv Ibis budget Orleans Sud Olivet of Meung sur Loire.

Sneller is Parijs mijden in het weekend (doordeweeks vertrekken) of hele andere route (kust?) en dus niet de Route du Soleil nemen of via Duitsland de autoslaaptrein Duitsland(Düsseldorf) naar Italië (Verona of Livorno) nemen. Probleem met de autoslaaptrein is dat je naar Düsseldorf moet/vertrekt en aankomt in Italië (Verona of Livorno). Vandaar begint je vakantie met een paar dagen ontspannen rijden van Italië naar Agde (Montpellier). Niks stress op de Route du Soleil!

niet op zwarte zaterdag gaan igg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100