Ik heb een vliegticket geboekt zonder dat ik iets van mijn paspoort hoefde in te vullen, klopt dit wel?

Ik hoefde slechts mijn naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mail in te vullen (schipholtickets.nl). Vraag me een beetje af waarom ik niets van mijn paspoort hoefde in te vullen, zoals een paspoortnummer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (3)

Dat kan kloppen.

Het hangt van de maatschappij af (en ook van de bestemming), soms is het inderdaad niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt.
Vaak kan/moet je het later invullen. Of op de website van de maatschappij (als API: Advanced Passenger Information) of tijdens het inchecken.
Utrecht
9 jaar geleden
Je kunt ook zonder paspoort een ticket kopen, of voor iemand anders. Wat alleen belangrijk is is dat bij het inchecken de naam overeenkomt met die op het paspoort. Inchecken doe je max 24 uur voor vertrek.
paulus811