Hoe krijg ik een visum voor china?

Heb 5 maand geleden mijn (NL) paspoort ingeleverd bij de Chinese ambassade in Den Haag. Behalve een "application number" heb nog steeds niets terug ontvangen. Telefonisch krijg ik geen contact en mijn emails worden niet beantwoord. Wat kan ik doen om toch mijn visum te krijgen?
Even langsgaan is geen optie omdat ik ca 2 uur rijden van Den Haag woon.
Help!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Bijzonder.
Normaal kost het maar een paar werkdagen (maandag inleveren, uiterlijk vrijdag retour).
Wat hebben ze je gezegd toen je je paspoort inleverde? Je moet daar toch je reisdata, vluchtschema, uitnodiging en hotelreservering bij inleveren; dat kan toch niet 5 maanden in het vooruit? Ik vind dat je het wel erg lang hebt laten hangen.
Meteen bellen (Ambassade moet toch telefonisch bereikbaar zijn) en anders er naartoe. Dan maar 2 uur reizen; je kan toch niet nog langer zonder paspoort. De kans wordt alleen maar nog groter dat het kwijt is....
Utrecht
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens. De ambassade had jou binnen die 5 maanden allang uitsluitsel moeten geven! Soms verschilt het of je voor zaken erheen gaat, dan moet je namelijk een "bedrijfsuitnodiging" kunnen weerleggen van het bedrijf uit China bij je visum aanvraag. Ik zou zo snel mogelijk bellen, je hebt tenminste 1 ding om je aan vast te houden, het applicatienummer van de aanvraag. Daarmee moet de ambassade ( hopelijk ) kunnen terugvinden hoe het staat met je aanvraag. Succes!