Is het zo dat je het midden oosten niet in komt als je een paspoort met een Israëlische stempel erin hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Nee, Egypte, marokko en Tunesi'e kun je gewoon in.
Problemen kun je verwachten met:
Libanon, Syrië, Iran, Pakistan, Saudi-Arabië, Yemen, Bahrein, Qatar, Oman, Libië en Algerije.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zelf net een Israelisch stempel gekregen in mijn paspoort ipv op een los papiertje. Dat wordt dus een nieuw paspoort halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marokko en tunesie zijn niet echt midden-oosten te noemen, eerder arabisch... Verder een dikke plus!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal.
Sinds kort zijn tenminste de niet-Jood-verklaringen niet meer noodzakelijk, dus er is vooruitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ivy4u Google maar eens wat rond met "Israeli+stamp+passport+Bahrein"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Rick0459 Nee, Marokko en Tunesie zijn geen midden-oosten, maar niet iedereen trekt die grens zo nauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo.

Andere antwoorden (1)

Overzicht conflicterende landen

Het Nederlands paspoort mag geen visum bevatten voor een reis vanuit Israel naar:

Afghanistan
Irak
Iran
Jemen
Libanon
Libië
Pakistan
Saudi-Arabië
Sudan
Syrië

Een mogelijk is om een tweede paspoort om deze redenen aan te schaffen:

Wanneer gebruikt u een tweede paspoort?
•als u regelmatig verschillende landen bezoekt, waarbij stempels in het paspoort van reeds bezochte landen problemen kan veroorzaken bij de toelating in een ander land. U kunt bijvoorbeeld problemen krijgen omdat het nog te bezoeken land in conflict is met een ander land (of de landen) waarvan u een stempel in uw paspoort heeft (zogenaamde conflicterende landen)