Kan ik 40% korting krijgen op mijn treinkaartje omdat ik student ben?

Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet gekregen vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

Zonder kaart kan je niet met 40% korting reizen. Je zou wel aan een student kunnen vragen of je bij hem of haar mag zitten als je aan het reizen bent. Dan heb je alleen heel veel pech als je niemand vindt.

Wat je wel kan doen is de kaartjes bewaren en nadat je je kaart hebt gekregen een kopie van je kaart maken, je treinkaartjes bijvoegen en opsturen naar de NS Klantenservice. Omdat je feitelijk wel recht had op 40% korting krijg je dit teveel betaalde bedrag terug.

Je moet dan wel aangeven dat je de kaart nog niet ontvangen had en dat je daarom de kaartjes zonder korting moest kopen. Normaliter is er een maximum aan het aantal kaartjes dat je kan opsturen, maar misschien zijn ze coulant, omdat het overmacht is dat je je kaart nog niet hebt.

Nee heb je, ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dan heb je GEEN recht op de 40% korting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een weekabonnement krijgt dan heb je 40% korting op het reizen op: zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur, feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag, en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Als je een weekendabonnement krijgt dan heb je 40% korting op het reizen op: maandag vanaf 04.00 uur, dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur, en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Amadea
12 jaar geleden
Je kan beter wachten totdat je die ov hebt, natuurlijk kan je zelf automatisch een 40% kaartje kopen, maar als er controle zou komen dan vragen ze naar je ov direct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Ik vind dat overigens een vreemd verschijnsel. Dit geldt nl ook voor MBO studenten die nog geen 18 zijn