Hoeveel ben je kwijt aan tol (heen- en terugweg) van NL naar Zuid Frankrijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Powergen
11 jaar geleden
Ligt eraan wat de bestemming is, of je ook RN wegen neemt en of je iets achter aan hangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het ligt aan veel dingen.
welke plaats in nederland, welke in zuid frankrijk, pak je ten alle tijden de tolweg of vermijd je ze soms etc....we hebben meer informatie nodig.

Antwoorden (3)

Dat hangt natuurlijk van je route af.

Maar van Amsterdam naar Marseille kost aan tol ongeveer er 52,5 euro enkele reis. (Dus ongeveer 105 euro heen en weer.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de tijd hebt en van tevoren slim je route plant, kun je besparen op tolgeld. Veel oude Route's Nationale lopen parallel aan de tolwegen, ook zijn er stukken autosnelweg, onderdeel van het tolwegennetwerk, tolvrij. "Zuid Franrijk" is in jouw vraag wel een heel ruim begip: Nice is Zuid Frankrijk, maar Toulouse ook, Bordeaux idem dito. Aanrijroutes zijn er ook legio: via Luxemburg? Via Lille? Via Duitsland- Zwitserland? Als je meer specifiek aangeeft wat je eindbestemming is, is het uiteraard snel uit te rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je uitrekenen via deze website: http://nl.franceguide.com/praktische-informatie/Routeplanner-met-tolprijzen.html?NodeID=124&EditoID=35040