Algemene aanbevelingen voor Egypte

* Gelekoorts
In dit land komt geen gele koorts voor. Echter, als men VANUIT een gele koorts gebied komt is vaccinatie VERPLICHT.

* Hepatitis A
Vaccinatie wordt aanbevolen voor alle reizigers naar dit land.

* DTP
Vaccinatie wordt aanbevolen voor alle reizigers naar dit land.

* Buiktyfus
Het vaccinatieadvies is persoonsgebonden. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.

* Hepatitis B
Het vaccinatieadvies is persoonsgebonden. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.

* Dengue
In dit land komt dengue koorts of knokkelkoorts voor. U dient zich goed te beschermen tegen muggenbeten.

* Rabies
In dit land kan rabiës bij zoogdieren voorkomen. Vermijd contact met zoogdieren. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"* Hepatitis B
Het vaccinatieadvies is persoonsgebonden. Bespreek met een deskundig reizigersgeneeskundig (huis)arts of reizigersverpleegkundige of vaccinatie voor u zinvol is." Haha, dat is een mooie! Dat kan ik me goed voorstellen, dat het advies persoonsgebonden is, want het risico op Hep B heeft meer te maken met je seksuele gedrag dan met Egypte. Maar zonder gekheid: ik heb nooit begrepen waarom Hep B vaccinatie niet veel gebruikelijker is. En dan ook gewoon als je in Nederland blijft.

Andere antwoorden (2)

"Egypte: vaccinaties die worden aanbevolen

Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Egypte aangeraden: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht)."

Ik zal je dus zeker aanraden deze prikken te halen.
Een aantal zorgverzekeraars vergoed deze vaccinaties ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me net voor, +1
De vaccinaties Hepatitis A en DTP worden aanbevolen, maar zijn niet verplicht. Zelf ben ik vorig jaar naar Egypte geweest en heb getwijfeld of ik mij zou laten inenten. Ik heb dit uiteindelijk wel gedaan en heb hier geen spijt van gehad, want de hygiënische omstandigheden in Egypte zijn echt slecht. Je kunt deze vaccinaties bij de GGD halen. Daar krijg je ook goede voorlichting.

Vergeet ook niet om iets tegen de malariamuggen mee te nemen (met DEET)

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/binnenkort-ga-egypte-aanbevolen-vaccineren.436