waarom gaan mensen op vakantie naar Griekenland

Ik moet een project doen en ik heb een hoofdstuk over het vakantieland: Griekenland...!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik ben regelmatig naar Griekenland geweest. Dit was vooral vanwege mijn interesse in de Griekse Oudheid. Er zijn veel opgravingen e.d. te zien.

Daarnaast maakt het klimaat het tot een zeer aangename vakantie. Zelfs in het vroege voorjaar of het najaar kan het in Griekenland al heerlijk weer zijn, terwijl het relatief dicht bij huis is.

De zee is in Griekenland prachtig helder.

De meeste mensen zijn heel relaxed, erg prettig op vakantie.

En het eten is er heerlijk.

Tenminste.. dat is voor mij een reden om naar Griekeland te gaan. Heel persoonlijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het er vaak goed weer is, veel hotels waar je all in kunt boeken
zon zee strand
lekker eten
redelijk te betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een land is die alles heeft voor om een toerist zijn honger te stillen.
Zijn archeologische artefacten zijn legio.
Dan de natuur,met zijn kartelige, diep ingesneden kustlijn en talrijke eilanden — die twintig procent van het land uitmaken — is geen deel van Griekenland ver van de zee verwijderd.
Het land is rotsachtig en rijk aan bergen, met slechts weinig landbouwgrond, hoewel er in enkele kuststreken en centrale gebieden enige vruchtbare valleien zijn. Het klimaat met zijn hete droge zomers is ideaal voor de aanplant van olijf- en wijngaarden.
Enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de ouzo, de feta en de gyros er zo lekker zijn.
12 jaar geleden
Interview wat mensen in je omgeving, dan hoor je hun enthousiasme en zie je hun foto's. Dat zegt meer dan de antwoorden die je hier aangereikt krijgt.
Kijk op internet naar thema's over Griekenland, loop bij reisbureaus binnen en haal wat gidsen. Doe zelf wat moeite om een idee te krijgen wat de sfeer is van dat land.

He land biedt zo onnoemelijk veel. Vooral de mogelijkheid van eilandhoppen is grandioos. In één vakantie wel op vier eilanden verblijven, geweldig! Het Griekse blauw, de zee met de heerlijke stranden, de vele culturele mogelijkheden, de kleine dorpjes, de haventjes met de kleurrijke bootjes, de ferry's, de begroeiing, de geur...veel te veel om op te noemen!