Is het veilig om buiten te kamperen in een gebied met alligators?

Ik woon in een gebied waar alligators in voorkomen. Ik vroeg me af of het veilig is om buiten te kamperen in de bosjes. Dwz overnachten in een tent.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in het verspreidingsgebied van de alligator is het net zo veilig kamperen als in het verspreidingsgebied van de anaconda.
als de alligator net uitgebreid gegeten heeft is het een gezellige buurtgenoot. anders niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in ultimate survival zegt onze grote tv held altijd dat je hoog van de grond moet slapen :)

Antwoorden (1)

Het is blijkens de aangegeven bron kennelijk niet zonder meer ondoenlijk, maar je moet wel extra oplettend zijn.
Het lijkt me beter je voor deze vraag door de lokale bevolking te laten adviseren (al dan niet online) dan door de mensen uit het waterrijke maar in dit opzicht ongevaarlijke Nederland ...