De aangeduide prijzen op menuu kaarten, is dit steeds servic EN tax inbegrepen?

In Belgie is er een wet die zegt dat al de prijzen de weergegeven zijn btw inbegrepen moet zijn. Geldt dit voor de ganse EURO zone of niet?
Onlangs was ik in Spanje en bovenop de aangeduide prijs moest ik ook nog extra de btw betalen in een restaurant. Al hun prijzen op de menu kaart waren zonder btw.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
tinus1969
9 jaar geleden
Vziw moeten consumentenprijzen in de EU (dus niet alleen in eurolanden) inclusief BTW te zijn. Er zijn vziw geen regels voor service.

Het beste antwoord

Dat klopt, sinds februari 1998 is het in de hele Europese Unie verplicht om prijzen inclusief btw te afficheren.