Krijg je 100 % terug als je een reis annuleert ?

STel dat je niet op vakantie kun je je hebt een reis geboekt en moet je onverhoopt annuleren krijg je dan alles terug ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Hangt er van af of je een annulering verzekering hebt afgesloten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in de voorwaarden van de annuleringsverzekering. daarin staan de redenen van annuleren: (geen zin meer, of een relatie die over is zijn geen goede redenen.
En ook de tijd wanneer je de verzekering afgesloten hebt is ook bepalend volgens mij. Vandaag nog even snel verzekeren, en morgen melden dat je oma is overleden zal ook vraagtekens oproepen.
Maar vaak is het wel zo, hoe verder af van de vertrekdatum, hoe meer van je geld je terugkrijgt als ik me goed herinner
11 jaar geleden
Als je geen annuleringsverzekering hebt, dan kun je het wel vergeten dat je 100% terugkrijgt.
Als je al wel een annuleringsverzekering hebt, dan is het de vraag of je reden tot annulering voldoet aan de regels om je geld terug te krijgen.
En die regels zijn streng.
Als je een overlijdensgeval hebt in de familie, dan is het een reden.
Als je zelf dusdanig ziek bent dat je niet op reis kunt gaan, dan krijg je geld terug.
Als je werkloos bent en je krijgt een baan aangeboden, dan krijg je je geld terug.
Heb je echter een baan, maar kun je een andere, leukere baan krijgen: dan is dat geen geldige reden.
Als jij en je vriend uit elkaar zijn, dan is dat geen geldige reden. Tenzij jullie getrouwd waren, dan is het weer wel een geldige reden.

Pas ook op bij boekingen met meerdere personen.
Als jij wel een verzekering hebt en je reisgenoot niet en die heeft geen geldige reden, dan zitten er ook weer allerlei haken en ogen aan waardoor de kans groot is dat ook jij je geld niet terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit, ik vind het interessante informatie.
Maar klopt: Polisvoorwaarden die moet je wel lezen.
Ik heb wel een keer via mijn annuleringsverzekering al mijn geld van een duur vliegticket teruggekregen minus de boekingskosten, omdat ik onverwacht een huurhuis kreeg aangeboden. Dat was toen een van de geldige redenen in de voorwaarden van Europeesche Verzekeringen. Blijkbaar snappen zij ook wel dat als je binnenkort moet verhuizen, je eigenlijk liever daar je geld en tijd in stopt en dus liever je vakantie annuleert.
Ik moest uiteraard wel bewijs opsturen, maar verder hebben ze het snel en netjes afgehandeld.
Alle geldige redenen en uitzonderingen staan in de kleiner lettertjes. Even lezen dus.
Je kunt kiezen tussen een doorlopende annuleringsverzekering voor het hele jaar voor al je reisjes en vakanties; of per vakantie een annuleringsverzekering afsluiten.