Is een reisverzekering wel nodig bij een 15daagse vliegreis naar Turkije? De zorgverzekering dekt toch alle eventuele medische kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Het ligt aan je aanvullende verzekering welke kosten er uitbetaald worden, waar (Nederlanddekking, Europadekking, Werelddekking) en of repatriëring vergoed wordt. Daarnaast zijn er eventueel uitsluitingen voor risicovolle sporten (paardrijden, duiken, skieën).
Er zijn zorgverzekeraars waar je ook een reisverzekering kunt afsluiten, bijvoorbeeld Univé. Zij kunnen je gericht een reisverzekering aanbieden die aansluit bij jouw zorgverzekering.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag wel altijd een EHIC (European Health Insurance Card) aan bij je zorgverzekering (gratis). Deze kaart heb je nodig voor het vergemakkelijken van bijvoorbeeld ziekenhuisopnames in het buitenland en de facturering daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De zogverzekering dekt echt niet alle medische kosten.
Zeker niet als je alleen een basispakket hebt.

Denk b.v. aan kosten in een privekliniek. Deze worden vanuit het basispakket niet vergoed, terwijl je juist in dat soort landen snel in een privekliniek belandt.

Verder dekt een reisverzekering ook schade en diefstal aan bagage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Medische kosten

Hoeven vaak niet gedekt te worden. Via uw basisverzekering bent u immers al verzekerd voor acute ziektekosten in de Europese economische ruimte (die is breder dan de EU). Ook de module buitenland van uw zorgverzekering voegt meestal weinig toe, behalve voor landen met hoge medische kosten als de VS, Canada en Zwitserland"

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens is het wel belangerijk om een verzekering af te sluiten voor diefstal etc
zie link hieronder

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2008-05-19/de-reisverzekering-wel-of-niet-nodig/verzekeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad zeer verstandig toch een reisverzekering af te sluiten. Het is een groot misverstand dat je eigen zorgverzekering alles vergoed. Dat is maar een klein gedeelte. Zo word bij een reisverzekering ook repatriëren vergoed. Dit houd in dat wanneer iemand door een ongeluk in het buitenland gewond is geraakt terug naar nederland kan. Denk bijvoorbeeld aan gipsvluchten. Tevens kun je bij een reisverzekering ook aanvullende zaken vergoeden zoals hier boven al werd gezegd de bagage, maar ook je geld, cheques, je bagage en ook gevaarlijke sporten als jetskien, skydiven enz.

Ik heb in een reisbureau gewerkt en ik weet uit ervaring dat het echt veel problemen kan schelen. Ga je vaker per jaar op vakantie dan kun je eventueel ook een doorlopende reisverzekering afsluiten. Dan ben je ook gedekt tijdens dagtochtjes.

Verder wil ik de lezers ook aanraden altijd een annuleringsverzekering af te sluiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er tijdens je vakantie een overlijden plaatsvindt, kost het klappen met geld om dat te regelen. Verder kun je in het ziekenhuis terechtkomen en moet er familie over komen, dat soort dingen.
Even voor je gezocht:
Je reisverzekering dekt ook de volgende situaties:

* hulp van de Alarmcentrale;
* diefstal /vermissing van geld en goederen;
* extra kosten bij acute problemen (bijvoorbeeld langer hotelverblijf door calamiteiten);
* kosten om je reis vroegtijdig af te breken (ziekte of ongeval);
* bijzonder vervoer op medische indicatie (ambulance en ambulancevliegtuig, gipsvluchten);
* een opsporings- of reddingsoperatie (bijvoorbeeld de inzet van een helikopter);
* extra reis- en verblijfskosten wanneer de partner in het buitenland in het ziekenhuis terecht komt;
* kosten indien je in het buitenland komt te overlijden (begrafenis- of crematiekosten ter plaatse of vervoer van het stoffelijk overschot naar Nederland).

Kortom sluit een reisverzekering af om echt ontspannen op vakantie te gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Om het nog wat aan te scherpen: ik heb hier over een keer een reportage op de radio gehoord. Daar werd gezegd dat mensen soms een extra hypotheek op het huis moeten nemen om de kosten van narigheid op vakantie af te kunnen betalen (want niet / slecht verzekerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een annuleringsverzekering. Kost maar een paar tientjes per jaar. Als er iets tussen komt of je ouders zijn slecht,dan kun je tenminste terug zonder dat het je geld kost. Bij ons is een paar geleden ingebroken 2 uur voordat we op vakantie gingen,weg reis want we hadden geen legitimatiebewijs meer. Voor die paar tientjes. Je bent misschien120 euro per jaar kwijt voor een reis en annuleringsverzekering dus 10 euro per jaar met je gezin.