hoe check ik een duo kinderwagen in het vliegtuig?

Ik ga op vakantie en heb een duo kinderwagen die mee moet met het vliegtuig. Ik heb de vliegmaatschappij al gebeld maar niemand kan mij antwoord geven of het extra kosten met zich meebrengt? We reizen met 2 kinderen 1 van 20 maanden en 1 van 8 weken. Ieder mag 2 items meenemen. Ik neem mee de autostoel, de maxicosi en de duo wagen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Amadea
9 jaar geleden
Als de kinderen in de duowagen kunnen slapen kan je die het beste gewoon in de passagiersruimte meenemen, en zitplaatsen hebben met meer beenruimte zodat de wagen voor jullie kan staan.
ronron1212
9 jaar geleden
De wagen zal in het bagage ruim worden gezet als je het vliegtuig in gaat een platform medewerker zal hem van je overnemen.
gvrox
9 jaar geleden
@amadea : dat mag echt niet, zo'n wagen moet in het ruim, want zulke grote objecten wil je niet los in de cabine; beetje vreemd advies dus. ronron1212 heeft het wel juist. Sommige maatschappijen hebben wel wiegjes die aan het schot voor je bevestigd kunnen worden (mogelijk alleen bij de wat grotere toestellen).
Amadea
9 jaar geleden
Die plek bedoel ik ook, ja, maar wist niet hoe die te beschrijven. Daar heb ik vaker kinderwagens zien staan in een vliegtuig. Daar zijn banden voor om ze vast te zetten.
gvrox
9 jaar geleden
@amadea : dan denk ik dat je die wiegjes gezien hebt van de maatschappij, want naar mijn beste weten zijn kinderwagens NIET toegestaan in de cabine. Het is zelfs uitzonderlijk om die in de overhead bins toe te laten. Banden om zoiets vast te zetten heb ik ook nog nooit gezien.

Het beste antwoord

De kinderwagen mag je gewoon meenemen. Deze is af te leveren bij de Odd Size Bagage balie van de vlieghaven. Of dit kosten met zich meebrengt is echter per maatschappij verschillend. Soms is dit gratis, maar meestal hangen hier kosten aan vast.
Informeer hiervoor anders even bij de desbetreffende luchthaven.