Waar moet ik deze gemiste vlucht claimen?

Vertraagde vlucht Ams naar Boedapest met Malev. Aansluiting naar Athene gemist. Vlucht 9 uur later, maar miste daardoor vlucht Olympic naar Kreta.We hebben een hotelovernachting van Malev gekregen, maar bij wie moet ik nu claimen voor mijn gemiste vlucht naar Athene. we hadden er oorspronkelijk 7 uur tussen zitten, dus dat is meer dan genoeg. Daarnaast hebben we hierdoor nog een probleem gekregen. Gisteren kon ik niet terugvliegen met Olympic, want ik had moeten bellen met Olympic, omdat ik de heenvlucht niet gebruikt had. Dat doen alle maatschappijen. Dus weer moest ik een enkeltje kopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat u het beste kunt beginnen de vraag aan Malev te stellen. Dat moet waarschijnlijk wel in het Engels. Zie http://www.malev.com/travelinformation/customer-support/contacts
Of u kunt telefoneren met het Malév Service Center, 24 uur per dag bereikbaar, vanuit Nederland met 09000400283
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via mijn juridische adviseurs bleek dat ik de klacht via budgetair (waar ik geboekt heb) bij Malev moet neerleggen beroepend op het Sereon Arrest.

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed begrepen heb, had je dus een Malev-ticket via Budapest naar Athene, en een apart Olympic ticket Athene-Kreta-Athene. Dit is een probleem, dat je met je reisbureau moet bespreken, want het hangt nu maar helemaal van je boeking af, of dit een doorgaande vlucht was, of twee losse, op elkaar volgende vluchten.
Je ticket is een contract van A naar B, en of jij daarna nog doorvliegt met een andere maatschappij van B naaar C en D, heeft de A-B-maatschappij daar niets meer mee te maken - die is z'n contract nagekomen toen jij in B was...
En als jij een A-B-A ticket hebt, en je vliegt A-B niet, dan hoeven ze zelfs B-A niet na te komen, en kunnen deze reservering annuleren...

Ticketing is een heel ingewikkelde materie : daar heb je echt deskundige hulp bij nodig....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de ene kant is het toch wel je eigen schuld want als je een vlucht mist kan je niet veel doen daaraan, je kan naar het vliegmaatschappij gaan en verder informatie vragen en anders bij een advocaat informatie vragen wat je daaraan kan doen. misschien krijg je een deel van je geld terug omdat je toch een enkeltje weer moest kopen is wel dubbel wat je moet betalen. in ieder geval succes