Waar moet ik deze gemiste vlucht claimen?

Vertraagde vlucht Ams naar Boedapest met Malev. Aansluiting naar Athene gemist. Vlucht 9 uur later, maar miste daardoor vlucht Olympic naar Kreta.We hebben een hotelovernachting van Malev gekregen, maar bij wie moet ik nu claimen voor mijn gemiste vlucht naar Athene. we hadden er oorspronkelijk 7 uur tussen zitten, dus dat is meer dan genoeg. Daarnaast hebben we hierdoor nog een probleem gekregen. Gisteren kon ik niet terugvliegen met Olympic, want ik had moeten bellen met Olympic, omdat ik de heenvlucht niet gebruikt had. Dat doen alle maatschappijen. Dus weer moest ik een enkeltje kopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat u het beste kunt beginnen de vraag aan Malev te stellen. Dat moet waarschijnlijk wel in het Engels. Zie http://www.malev.com/travelinformation/customer-support/contacts Of u kunt telefoneren met het Malév Service Center, 24 uur per dag bereikbaar, vanuit Nederland met 09000400283

je moet in eerste instantie Malev hierop aanspreken.

Bronnen:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieu...
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieu...

Als ik het goed begrepen heb, had je dus een Malev-ticket via Budapest naar Athene, en een apart Olympic ticket Athene-Kreta-Athene. Dit is een probleem, dat je met je reisbureau moet bespreken, want het hangt nu maar helemaal van je boeking af, of dit een doorgaande vlucht was, of twee losse, op elkaar volgende vluchten. Je ticket is een contract van A naar B, en of jij daarna nog doorvliegt met een andere maatschappij van B naaar C en D, heeft de A-B-maatschappij daar niets meer mee te maken - die is z'n contract nagekomen toen jij in B was... En als jij een A-B-A ticket hebt, en je vliegt A-B niet, dan hoeven ze zelfs B-A niet na te komen, en kunnen deze reservering annuleren... Ticketing is een heel ingewikkelde materie : daar heb je echt deskundige hulp bij nodig....

Eerst bij de verantwoordelijke maatschappij. Bij geen succes: www.euclaim.nl

Bronnen:
http://www.bedorvenvakanties.nl/handige-ti...
http://www.landenportal.nl/informatie/rech...
http://www.ticketclaim.nl/pages/home.php

schandalig voor woorden ga naar http//www.eurclaim.nl

aan de ene kant is het toch wel je eigen schuld want als je een vlucht mist kan je niet veel doen daaraan, je kan naar het vliegmaatschappij gaan en verder informatie vragen en anders bij een advocaat informatie vragen wat je daaraan kan doen. misschien krijg je een deel van je geld terug omdat je toch een enkeltje weer moest kopen is wel dubbel wat je moet betalen. in ieder geval succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100