Heb ik een visum nodig als ik minder dan 25 dagen naar Indonesie reis om familie te bezoeken?

Ik ben van plan om zo'n 20-25 dagen in Indonesie familie te bezoeken.Op de ene website lees ik dit en op een ander weer dat.

Wie weet hoe het op dit moment zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

ja je hebt een visum nodig voor Indonesia voor een verblijf van 30 geldigheid dagen dus daar vallen ook jou 25 onder.
Houders van een Nederlands paspoort kunnen op enkele manieren een toeristen-visum voor Indonesië verkrijgen. Men kan het visum aanvragen via de Indonesische ambassade in Den Haag, maar de meest populaire optie lijkt het zogenaamde visa-on-arrival ('visum bij aankomst') te zijn. Er zitten echter wel een aantal verschillen tussen. Hieronder staat meer informatie over de verschillen in deze visa.

Visum bij aankomst verlengbaar

Sinds 27 januari 2010 is het mogelijk een visum on arrival te verlengen. Het visum blijft in eerste instantie gewoon 25 dollar kosten (ook in rupiah's of euro's te betalen) en de verlenging kost standaard z'n 20 euro.

Hoe kan ik mijn visum on arrival verlengen?

Verlengingen van het visum on arrival dienen te gebeuren op een immigratiekantoor in de stad. Het is niet mogelijk je visum on arrival te verlengen op een vliegveld. Houd er rekening mee dat het verlengen enkele werkdagen tot een week kan kosten. Gedurende die tijd ben je je paspoort kwijt en kun je dus niet doorreizen als je die plannen hebt.

Hoofdzaken

Aangevraagd Bij aankomst (visa-on-arrival)
Geldigheid 60 dagen 30 dagen
Verlengbaar? Ja Ja
Prijs € 45,- US$ 25,-

Waar kan ik een visum voor Indonesië aanvragen?
Je kunt op iedere Indonesische ambassade een visum voor Indonesië aanvragen. Dit heeft als voordeel dat reizigers die zich in het buitenland bevinden dit wellicht veel eenvoudiger kunnen regelen in het land waar ze zijn voordat ze naar Indonesië willen dan op de Indonesische ambassade in Nederland, die erom bekend staat ingewikkeld en duur te zijn.