Hoe is de zee bij San Francisco en Los Angeles?

Ik ga naar San Francisco en Los Angeles en wil weten wat ik daar van de temperatuur, strand en zee kan verwachten. Ook graag of het zeewater van dat helderblauw/turkoois is :)
Ik ga in de zomer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoofdzakelijk nat en zout :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pacific ocean bij SF is echt heel erg koud, naarmate je naar het zuiden richting LA gaat wordt het wel iets warmer...

Antwoorden (2)

Ik ben er verschillende malen geweest en het is een geweldige ervaring om heel de kustroute te rijden op Highway 1.
De zee is wat lichter dan de Noordzee, maar zeker geen Turkoois.
De beste tijd om te gaan voor een rit van Frisco naar LA is in mei. De temperatuur ligt dan rond 25 graden to 30 in LA. Ga je in de zomer dan is het in Zuid Californie een stuk warmer. Het is daar gelijk aan het middellandse zeeklimaat. Perfect strandweer.
Stranden overigens genoeg, en daarop rond San Francisco ook genoeg zeehonden en zeeotters.
Veel plezier, als je dat voor het eerst gaat doen, wil je daarna niet anders meer, Amerika is wat dat betreft een geweldig land! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
San Francesco vaak fris helder weer tegen de avond trekt bewolking de stad in . Spectaculair gezicht de (zee mist) bewolking komt vaak als een muur (deken ) aangerold . Vaak eerst de oude haven en dan heuvel voor heuvel de stad in . Hoe dat komt ? . De zon brandt pittig op het binnen land achter Berkeley ,daar stijgt de lucht op en ja dat zuigt de zee lucht aan . Het wordt dan koud en vochtig . De stranden boven SanFrancisco (Stinson beach ) Zijn mooi ! Dus de Golden G bridge over en dan de oceaan aan houden . Bezoek Sausalito op de terug weg aan de baai kant stop op de terug weg voor een foto Vd skyline van SanFrancisco . De stranden direct aan SanFrancisco zijn ook best oké . De zee (de Pacific) is wild net zo iets als west Portugal . Rij de kustweg het liefst van noord naar zuid dan is de Pacific steeds direct rechts , de meeste uitkijk punten naar de zee zijn daar ook . Neem absoluut de kust weg en dan het mooiste stukje de 7 Miles drive snij dat niet af !!!!!net als de route Corniche in zuid Frankrijk (vroeger ) . Prachtig ! Ik krijg weer heimwee :) het wordt gaande weg steeds warmer , vaak stoppen om de zeehonden te zien En de zee otters enz . Santa Barbara , de Carmel ,enz al die plaatsen zijn een stop waard en een duik in de oceaan zeker ook . Van af de weg zijn er niet veel plaatsen om naar beneden op het strand te komen . Tot aan L A , prima prima , je kunt zelfs door rijden naar S,Diego bijna helemaal langs de kust dat vergt wat zoeken maar LA heeft heerlijke stranden ! Neem wat munt geld Vd parkeer meters daar voor mee dat is lastig te wisselen . Het zuiden van LA is wat linker stop daar maar niet ook niet tanken ! Rij dan door naar het zuiden ?! Het wordt steeds warmer , naarmate je meer naar het zuiden rijdt de zee blijft heftig , vaak hoge oceaan golven en geschikt om te golf surfen daar komt de surf cultuur ook vandaan . Ik zelf heb daar zo in de hippie tijd een soort studenten baantje gehad om huur auto's van SanFrancisco naar L A te rijden (a hell of job ) :) en ik ben er een aantal keren de laatste jaren weer terug geweest (jeugdsentiment ) :) prettige vakantie (just follow the sun )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee de zee is niet Licht blauw doorzichtig , daar is de zee te wild voor . Wel in sommige baaien bij Santa Cruz bij rustig weer .