Om welke badplaatsen staat Turkije bekend?

Welke badplaatsen kent Turkije?

een jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Amadea
een jaar geleden
De bekendste zijn volgens mij Antalya en Kusadasi. Maar dat kun je toch heel simpel zelf googelen?

Antwoorden (2)

1. Antalya: topresorts op een authentieke locatie
Bij Antalya denk je al snel aan het gigantische aanbod van topresorts. Maar Antalya is meer. Het is namelijk ook de plek waar je struint door authentieke straatjes en je laat verrassen bij lokale restaurants. Een ideale bestemming in Turkije om ècht kennis te maken met al het moois dat het land te bieden heeft.

2. Kundu
Minstens zo mooi, maar een tikkeltje minder bekend. Kundu is het kleine zusje van Antalya. Onderschat haar niet.

3. Lara
Nabij Antalya ligt de badplaats Lara. Hier vind je zo niet nóg meer topresorts en fijne stranden. Zoals Titanic Beach Lara en Limak Lara deluxe Resort.

4. Belek: ga voor chique aan de Turkse rivièra
Sterren spotten, cocktails drinken: in Belek zit je goed voor een luxe zonvakantie in Turkije. En houd je van shoppen? Mis dan vooral de markt op zaterdag niet. Check onder andere Zoover Gold winnaars Crystal Paraiso Verde en Hotel TUI Magic Life Belek voor goed gewaardeerde all-inclusive hotels.

5. Kadriye
Denk Turkse Rivièra, maar dan zonder de bekendheid van Belek. Het resultaat? Fijne stranden met extra ruimte voor jouw ligstoel!

6. Alanya
Alanya is misschien wel de bekendste badplaats van Turkije. En dat is niet voor niets. De eindeloos lange kust is prachtig en Alanya zelf zit vol gezellige restaurants en winkels.

7. Kemer: absoluut een van de mooiste badplaatsen van Turkije
Met de bergen op de achtergrond en de helderblauwe Middellandse zee voor de deur, is Kemer qua locatie al lastig te verslaan. Tel daar een gezellig centrum vol winkels en een groot aanbod van excursies aan toe, en je weet zeker dat je goed zit voor een actieve zonvakantie in Turkije.

8. Konakli
Zoover reviewers zijn het eens over Konakli. Minstens zo mooi als Alanya en tegelijkertijd een stuk goedkoper. Vooral een aanrader voor shopliefhebbers.

9. Marmaris
Boek een verblijf bij Club Karakas en je begrijpt direct waarom Marmaris in deze top 12 van mooiste badplaatsen van Turkije staat. ‘Heerlijk zwembad, lieve mensen, veel Nederlanders, ik wil terug,’ schrijft een van de vele blije reviewers.

10. Gümbet
Watersporters opgelet! Als je wilt gaan voor een actieve strandvakantie in Turkije, is Gümbet een aanrader.
SimonV
een jaar geleden
Turkije heeft verschillende mooie badplaatsen. Denk bijvoorbeeld aan Side gelegen aan de Turkse Rivièra. Mocht je meer inspiratie op willen doen, dan vind je op onderstaande pagina de mooiste badplaatsen van Turkije op een rijtje.