Wat gebeurd er als je in het buitenland iets steelt, en je word betrapt?

Word je dan opgepakt of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (6)

Natuurlijk wordt je dan opgepakt, stelen is in het buitenland net zo verboden als in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo moet je daar een bron voor hebben, je weet dat dat strafbaar is toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron? wat is dat nu weer voor een onzin?? denk je dat ik van ieder land even het wetboek v. strafrecht er op na ga slaan ofzo?
Stelen is waar dan ook ter wereld een misdrijf en het toevoegen van een bron lijkt mij een beetje overbodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diefstal buiten nederland word zwaarder bestraft dan in nederland, in nederland sturen ze je weer weg...in het buitenland kennen ze geen medelijden en zit je mooi vast...daar heb je geen bron voor nodig,dit is alom bekend...
Je wordt dan uiteraard gepakt en de straffen zijn vaak (terecht) zwaarder dan hier in NL.
Je dient af te blijven van andermans bezittingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je word opgepakt en er word een verbaal opgemaakt..
veelal moet je de boete direct betalen...
als het om een groter vergrijp gaat, dan beland je tot je proces ook nog in de gevangenis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wordt gepakt in een land waar de Sharia wetgeving van kracht is, heb je kans dat je rechterhand eraf wordt gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per 'buitenland'. Ieder land heeft zijn eigen regels daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de ernst van het delict af. Vaak zijn kleine vergrijpen af te handelen met een boete die vaak ter plaatse voldaan moet worden. Bij grotere delicten zoals smokkel, zeden of moord hangt het er van af hoe de plaatselijke wetgeving is. Gekeken word ook in die wetgeving of er een uitwisselingsbestand is met nederland en de persoon in nederland zijn straf uit moet zitten of in het buitenland. Soms kan het zo zijn dat de strafmate naar buitenlandse wetgeving berecht word (bijv doodstraf) maar dat door het uitwisselingsverdrag omgezet word naar nederlandse maatstaven. Overigens krijg je bij de meeste aanvaringen in het buitenland een notitie in je strafrapport in nederland