(Hoe) kun je als Nederlander het Witte Huis bezoeken ?

Quote van: http://www.whitehouse.gov/about/tours-and-events
"If you wish to visit the White House and are a citizen of a foreign country, please contact your embassy in Washington, DC for assistance in submitting a tour request."

Quote van: http://dc.the-netherlands.org/services/miscellaneous/witte-huis.html
"Bezoek Witte Huis

De ambassade heeft helaas geen capaciteit om bezoeken naar het Witte Huis te arrangeren voor toeristen uit Nederland."

Is het daarmee voor een gewone Nederlandse toerist onmogelijk een bezoek te brengen aan het Witte Huis ?

Toegevoegd na 36 seconden:
Of zijn er nog alternatieven ?

Het beste antwoord

Nee, er zijn geen alternatieven.
Washington heeft vanaf deze zaterdag een attractie minder. De rondleidingen door het Witte Huis zijn geschrapt. Aanleiding is de zogeheten sequestration, de nieuwe ronde van automatische bezuinigingen die onlangs is ingegaan. Dat melden Amerikaanse media.

De geheime dienst zegt dat haar medewerkers elders harder nodig zijn en geen tijd meer hebben om toeristen en scholieren in het Witte Huis te begeleiden. Critici, vooral uit Republikeinse hoek, wijzen erop dat de geheime dienst nog wel tijd heeft om president Barack Obama en zijn vrouw Michelle te vergezellen op allerlei dure reisjes. Zo maakte Obama kortgeleden een veelbesproken trip naar Florida om te golfen met topgolfer Tiger Woods.

Of de rondleidingen door het Witte Huis ooit worden hervat, is nog niet te zeggen, zo staat in een e-mail aan het personeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Jammer..... :-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is zeker jammer. Ik wist ook niet dat dit niet meer mogelijk was, voordat ik dit las, dit zal voor velen een teleurstelling zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het zou een mooie kans zijn geweest. Gelukkig zijn er ook een heleboel andere mooie dingen te zien.
Dan gaan we daar maar extra van genieten ;-) Bedankt voor je antwoord.