Hoeveel zakgeld meenemen op vakantie oost-blok?

Ik ga met vrienden een week op vakantie naar Oost-europa. We zijn dan 3 dagen onderweg naar Sziget (festival in Hongarije, Budapest) en gaan op campings slapen. Nu weet ik dat Sziget goedkoop is, vorig jaar ben ik er geweest en het kostte geen drol.
Maar, ik heb geen idee hoe duur de rest zal zijn. De route weten we nog niet, maar ik twijfel of 100 euro per dag genoeg zal zijn?
Wat zouden jullie doen?
Benzine en campingplaatsen moeten dan nog betaald worden. We zijn in totaal met z'n 8en.

Ik hoor het graag! :-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ligt aan de eisen die je stelt. ik heb juist 2 weken gekampeerd en heb daar 400 euro voor gebruikt (exclusief camlingkosten)

Antwoorden (1)

Je kunt in Hongarije, en zeker in Budapest, gewoon geld uit de muur pinnen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ook in de landen waar je doorheen moet om naar Budapest te komen kun je gewoon terecht met je pinpas.

Ik heb persoonlijk altijd €100 per persoon mee voor noodgevallen, en de rest doe ik gewoon met de pinpas. Heb die nood-cash zelden nodig gehad, maar het kan wel eens handig uitkomen als je nog eens een taxi nodig hebt of zo. Zeker als je ook nog een credit card meeneemt moet het helemaal goed gaan komen.

Veel plezier bij Sziget!

Toegevoegd na 6 minuten:
Sorry, had niet goed gelezen, maar als je de camping ook cash wilt betalen weet ik het eigenlijk niet, geen idee wat dat kost. Maar een beetje normale camping zal toch wel pinpas of credit card accepteren. En anders moet je in de buurt een automaat opzoeken. Ik persoonlijk houd niet van op pad gaan met heel veel cash.

Verder zou ik zeggen: waarom eigenlijk de auto en campings? Met vliegtuig is het veel goedkoper en zéker veel sneller. Heb 't een keer met de motor gedaan en dat heeft me, nog zonder campings, honderden euro's en twee volle dagen rijden gekost. Leuk om een keer te doen, maar ik doe het niet nog een keer. Met het vliegtuig: paar tientjes en twee uur.

Toegevoegd na 7 minuten:
(Vier volle dage zelfs, met de terugreis meegerekend.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh nee het gaat mij niet om cash geld.. maar gewoon hoeveel zakgeld jullie uitgeven op zo'n vakantie. Ik heb namelijk gespaard en wil wel een bepaald bedrag uitgeven. Wij vinden het juist te gek om met een bus te gaan! Wij gaan namelijk met een oude amerikaanse gevangenis bus met lounge bank, bedden, koelkast, uitklapbaar podium enz! Ik vind het gaaf om door landen te reizen waar ik nog niet geweest ben. Soort mini-roadtrip.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee... Nou ja, dan hangt het er natuurlijk vanaf wat je van plan bent te gaan doen en hoe veel je wilt rijden. Bij zo'n roadtrip zijn in mijn ervaring de brandstofkosten (en eventuele tolvignetten/tolpoortjes) by far de grootste kostenpost, als je onderweg tenminste geen extravagante zaken van plan bent. Dus het hangt erg af van het soort wegen dat je gaat rijden, en ook van het verbruik van je vervoermiddel. Verder... Shop je voor proviand bij de plaatselijke (super)markt (vind ik bijvoorbeeld zelf ontzettend leuk om te doen) of ga je elke dag uit eten? Wil je onderweg nog betaalde musea, tentoonstellingen, evenenementen etc. bezoeken? Sowieso lijkt me €100 euro per dag krap, als je een beetje door wilt rijden, zeker als je nog tolwegen pakt onderweg.