Kan je drugs doen in Nederland voor je op vakantie gaat?

Ik heb een tijdje geleden vernomen dat als je al maanden geleden bijvoorbeeld hebt geblowd je een boete kan krijgen als je naar het buitenland gaat. Klopt dit? en hoe zit dit? Kan je bijvoorbeeld nu een vorm van drugs gebruiken binnenkort op vakantie gaan zonder problemen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
8.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
zolang je maar nuchter bent op het moment van reizen, dus niet dronken of onder invloed van drugs in de auto of het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
THC is na maximaal 24 uur uit je lichaam. Wel kan tot een maand na gebruik worden vastgesteld of je al dan niet hebt geblowd. Mocht het feit dat je hebt geblowd al verboden zijn in sommige landen (wat niet het geval is), dan zouden ze urine of bloed van je moeten hebben. En dit mag simpelweg niet van je worden geëist.
Het enige 'medische' dat verplicht kan worden is een visitatie en/of röntgenscan om te zien of je drugs in je lichaam mee smokkelt. Of ze houden je vast tot je ontlasting hebt gehad om te zien of daar drugs tussen zit.
Maar dat heeft dus allemaal betrekking op smokkel, niet op gebruik.

Antwoorden (1)

Dat is complete onzin.

Je mag geen drugs meenemen, maar wat je doet voordat je op reis gaat is jouw zaak.
Als je je voordat je in de bus/trein/vliegtuig stapt compleet ongans blowt, mag dat gewoon.

Houd er wel rekening mee dat je, als je dat doet, wel naar cannabis ruikt en dus uit de rij gehaald kan worden voor fouillering en mogelijk zelfs visitatie en dat je de toegang tot een vervoermiddel (met name vliegtuig) ontzegd kan worden als het personeel vermoedt dat je onder invloed bent en onderweg voor problemen kan zorgen.

Maar nogmaals: Je mag alles gebruiken wat los en vast zit (nou ja... als je sec naar het op vakantie gaan kijkt, dus los van de vraag of je de drug legaal mag gebruiken in Nederland) zolang je nog niet bent ingecheckt/op Nederlandse bodem bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar gaan we weer...
Tweemaal een min... ieders goed recht, maar enige vorm van motivatie zou niet verkeerd zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens. Misschien zou Goeie Vraag een min moeten weren als er geen motivatie bij zit.
Compensatie+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarvoor dank ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afhankelijk van waar je heen gaat. Ik kan me voorstellen dat je in sommige landen problemen kunt krijgenals ze dingen vermoeden. Ambtenaren kunnen soms ook regels interpreteren op een andere manier dan de wetgever heeft bedoeld.