Waarom is er zo veel prijsverschil als je 1 dag later naar turkije ga ?

Ik heb een reis geboekt naar turkije en als ik 1 dag later zou gaan kost het 167 euro duurder waarom is er zo veel verschil ?

We gaan met ze vieren dus dan scheelt dat op 1 dag 4 x 167 euro = 668 euro op 1 dag dat is toch erg veel.
En net zo veel dagen ook nog.

En dat zie ik veel meer landen ?reizen als je bv 1 dag eerder of later ga of soms 3 dagen eerder of later betaal je veel meer of ineens veel minder.

Ps: hoogseizoen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Markteconomie.
Vraag en aanbod bepalen de prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de dag van de week, vakantieperiodes en eerder gemaakte boekingen. In het weekend is het meestal duurder om te vertrekken dan een dag door de week. Daarnaast kunnen vliegtarieven duurder zijn als het vliegtuig voller zit (dit verschilt natuurlijk iedere dag en is afhankelijk van eerdere boekingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het toeristisch seizoen wordt altijd onderverdeeld in verschillende seizoenen. Je hebt het hoog -en laagseizoen en daar tussen maken ze tegenwoordig ook steeds meer zg. tussenseizoenen. Gezien je steeds dichter bij het hoogseizoen komt, is het heel goed mogelijk dat jij jou vakantie net geboekt hebt voor de ingang van zo'n nieuw seizoen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tegenwoordig zijn er al reisoperators die het hoogseizoen opdelen in 2 of 3 verschillende prijsklassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de week is het goedkoper omdat mensen er dan meer vakantie voor op moeten nemen om bv 8 dagen weg te zijn. De aankomstweek is gebroken en de vertrekweek ook, betekent meestal dat je voor 8 dagen vakantie 2 weken vakantie op moet nemen en om dat te voorkomen willen de meeste mensen in het weekend vliegen. Op de doordeweekse dagen is het vliegtuig dus leger en daarom worden die dagen met korting aangeboden.