ik wil turks leren, kan ik dit (bijna) vloeiend spreken na 10 maanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Antwoorden (3)

Dat ligt aan veel dingen oa je taalvaardigheid je doorzettingsvermogen kennis van andere tallen die gerlateer zijn aan deze taal. Ik ben zelf bijvoorbeeld bezig met Italiaans te leren en het gaat vrij goed ik kan zelfs op chatboxen meepraten en dat had ik echt niet verwacht. Ik kan Nederlands, Duits en Engels maar Italiaans is een romaanse taal alleen via engels kan je woorden leren dit is heel belangrijk als je een nieuwe taal wilt leren zul je woordjes in je hoofd moeten stampen. De vraag is hoe goed is je geheugen en heb je al beetje kennis van de taal bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar om op je vraag terug te komen als je met 0,0 kennis begint denk ik dat je zeker wel een paar jaar nodig hebt om het echt vloeiend overtuigend te spreken (uit eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat licht helemaal aan jezelf. Heb je een talenknobbel? Heb je al ruime voorkennis van de taal?
Vloeiend spreken zal niet gebeuren. (Ik ben zelf ook Turks) Als ik Nederlanders Turks hoor spreken hoor ik heel veel verkeerde uitspraken en een accent, maar wat maakt dat uit? Niets!
Zolang jij verstaanbaar bent is er geen probleem.

Vloeiend spreken eist jaren en jaren oefening en daarvoor zou je in Turkije moeten wonen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De grammatica is totaal anders dan het Nederlands. Het hangt samen met de Japanse grammatica. Grammatica is zeer belangrijk, omdat dat de zinnen vormt.
Ook moet je de zinnen begrijpen. In het Turks zeg je niet "ik heb honger" maar juist "mijn maag is verhongerd". Dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben zelf ook turks maar er zijn heel wat woorden die ik ook niet ken het zou kunnen maar als tip neem wel een woordenboek mee als je op vakantie gaat en je zou best turkse series of eventueel films bekijken, zodat je hoort hoe je het moet uitspreken etc.