Daar wordt nog steeds over gespeculeerd. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand die dat weet, is een mythe uit de oudheid. Maar het zou wel mooi zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bestaan van Atlantis is niet bewezen, hoewel er veel mensen claimen bewijzen dat Atlantis bestaan heeft, al vanaf de klassieke oudheid (Plato was degene, voor zover wij weten, de eerste die over Atlantis schreef).

Vanaf dat moment zijn er in iedere eeuw wel verschillende mensen die zo hun ideeën hebben wat betreft Atlantis. Volgens sommigen zou Amerika Atlantis zijn, volgens anderen Antartica en volgens weer anderen Santorini.
Ook ligt het volgens velen ergens verscholen in de Atlantische Oceaan (De oceaan is genoemd naar de mythe).

Kortom: er zijn vele speculaties, maar het bestaan is niet daadwerkelijk bewezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Excuses voor de vele schrijffouten.. Ik schaam mij diep.

Als je geïnteresseerd bent in Atlantis overigens, vind je het vast interessant om wat dingen te kijken/lezen van Graham Hancock: Een bekende man van nu die in het bestaan van Atlantis gelooft. Hij heeft er vele dingen over geschreven/gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een stukje van een verzonken stad zien als je vanaf Kreta naar Spinalonga vaart. Sommigen zeggen dat dat een deel van Atlantis is.