bagage regelen bij schiphol, hoe werkt dat?

Mijn tante heeft mijn vlucht geboekt naar Noorwegen. Maar nu heeft ze alleen maar hand bagage er bij geboekt. Is het mogelijk nog een ruimbagage er bij te doen? Zoja? Moet dat op Schiphol geregeld worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
5.9K
tinus1969
9 jaar geleden
Dat hangt van de luchtvaartmaatschappij, en hoe lang het nog duurt tot de vertrekdatum. Vaak kun je online ruimbagage bijboeken, soms kan dat alleen (voor veel geld) op Schiphol.
ronron1212
9 jaar geleden
bij de meeste maatschappijen betaal je altijd voor ruimbagage vanaf dit jaar.

Antwoorden (2)

Bij veel maatschappijen is tegenwoordig alleen handbagage inclusief en moet je bijbetalen voor ruimbagage.
In dat geval kan je ruimbagage opgeven bij het inchecken. Het is verstandig om dit online te doen (vaak vanaf 24 voor vertrek); aan de balie in het vliegveld is dit vaak stukken duurder.
Kijk op de website van de luchtvaartmaatschappij hoeveel kg je ruimbagage mag zijn en hoeveel het kost (per enkele reis....).
Utrecht
9 jaar geleden
IK neem aan dat je een rechtstreekse vlucht heb?

3 opties:
Je hebt geboekt bij Norwegian: Dan kan je nu al je bagage bijboeken. Doe dit NIET op de luchthaven want je betaald dan veel meer

Je hebt geboekt bij KLM: Je moet betalen voor ruimbagage. Dit kan je tot 25 oktober voorkomen door je (gratis) aan te melden voor hun Loyalty Programma, Daarna betaal je als loyalty lid half geld. Ook hier meld van te voren je bagage aan.

Je hebt geboekt bij SAS: je mag 1 stuks bagage van 23kg gratis meenemen