Heb jij een goed idee voor een leuke dag in Amsterdam? (Zie uitleg)

Ik wil mijn vriend graag verrassen door binnenkort op een zondag samen naar Amsterdam te gaan. Vooraf wil ik deze dag volgepland hebben met leuke dingen en de gehele dag zal hij dan niet weten wat we verder nog gaan doen :). We gaan met de trein.

Ideeën die ik tot nu toe heb zijn:
- Rondje in een rondvaartboot
- High tea-en bij Ctaste (in het donker dus:)
- Shoppen natuurlijk (nu we er toch zijn..)
- Fiets huren ??? Iemand daar ervaring mee?
Deze ideeën mogen natuurlijk aangevuld worden met nieuwe ideeën, of tips voor de bestaande.
Eigenlijk staat alleen de high tea bij Ctaste echt vast.

Maar nu zit ik nog met het avondeten. Ik zou het liefst pannenkoeken gaan eten. Of chinees / indisch.
Ik heb 3 pannenkoekadressen gevonden welke me goede opties lijken (Japanese pancake world, pancakes!Amsterdam, The Pancake Bakery).

Ik wil voor 2 personen niet meer dan 60 euro kwijt zijn aan avondeten. Ook is het een vereiste dat het redelijk goed bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer.

Heb je ideeën om overdag met zn tweeën te gaan doen, of weet je een sfeervol restaurant in Amsterdam? Dan zou je me erg helpen met concrete antwoorden!!

Alvast bedankt allemaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Als je Chinees wilt gaan eten raad ik je aan een restaurant op de Zeedijk te bezoeken.
Op wandelafstand van Centraal Station, dus prima voor jouw vereiste dat het bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer.
In de Zeedijk zitten genoeg restaurants waar je budgetvriendelijk goed kan eten.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik zelf noem 'The New King'.

Als je het over shoppen hebt, weet ik dan meteen een route voor je en nog wat activiteiten.
Start op het Waterlooplein (markt, stadhuis), dat een eigen metro-station heeft, en loop door de Amstelstraat (langs de oude It) naar het Rembrandtplein.
Tijd voor een bakje koffie bij Café Monico.
Dan over de Munt langs de munttoren en je kan het gebouw van het stadsarchied 'de Basel' zien.
Overgestoken sta je in de Kalverstraat. Even doorlopen en winkelen, en bij het Spui kan je eventueel even rechtsaf om jouw gewenste rondvaarttocht te maken met Lovers.
Terug van de Rondvaart gewoon terug de Kalverstraat in richting Dam.
Op de Dam kan je dan bijvoorbeeld naar Het Paleis, Madame Tussaud's of loop de hoek om naar het Rokin voor The Dungeon.

Hierna even shoppen in de Bijenkorf en daarna lopen jullie over het Rokin langs de Beurs van Berlage.
Achterlangs kan je dan via de Warnoesstraat (loop even langs het oude politiebureau van Baantjer als je er toch bent) richting Zeedijk voor het eten.
Wanneer jullie daar iets te vroeg zijn adviseer ik de cocktails bij Café Cuba op de Nieuwmarkt.
Dan kan je meteen de oude Waag zien staan.
(Niet in de Waag wat gaan drinken of eten hoor, slechte service en te hoge prijzen).
Mochten jullie nieuwsgierig zijn dan ben je ook zo op de Wallen vanaf de Nieuwmarkt.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Het is een rondje dat ik als jongere vaak deed als wij een neefje of nichtje 'uit de provincie' op bezoek hadden.
In ieder geval een hele leuke dag gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeel erg bedankt voor deze nuttige bijdrage! Ik ga alles uitzoeken en ik zal er zeker heel veel aan hebben! Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10 voor het meest concrete en waardevolle antwoord! Bedankt! :)

Andere antwoorden (9)

op deze pagina vind je 176 activiteiten die je in amsterdam kunt doen

Toegevoegd na 2 minuten:
plus je kunt er kortings bonnen uitprinten

Toegevoegd na 4 minuten:
Ontdek Amsterdam met de -alles in één- I amsterdam Card! Inclusief vrije toegang tot ruim 25 musea, een grachtenrondvaart, gratis openbaar vervoer én ruim 25 kortingsbonnen voor attracties en restaurants. De I amsterdam Card is geldig voor 24-, 48- of 72 uur en is verkrijgbaar bij de VVV informatiekantoren van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau. U vindt deze informatiekantoren in Amsterdam aan het Leidsplein en bij het Centraal Station (op het Stationsplein en aan het Spoor 2)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!! Daar zal ik vast wat aan hebben. Een 'viruele plus 1' :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt
Heel dicht bij de dam zit een likeurstokerij/proeflokaal/slijterij. Het heet Wijnand-Fockink en zit een small steegje dat uitkomt op de dam.
Op de laatste zondag van iedere maand is daar een workshop likeur stoken waar je je individueel voor kan inschrijven. Het begint vanaf 14.00 uur.

Ik heb al verschillende likeuren gedronken van deze stokerij, steeds weer met veel genot.
De likeuren hebben smaken als appeltaart, boterbabbelaar, speculaas en zelfs een aparte gevulde speculaas, dus er is er altijd wel wat lekkers bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt ik zal eens gaan kijken!
vanaf de dam een rondje met de tuk-tuk... echt heel sfeer verhogend...omdat het gewoon grappig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nee ik ben niet zo van het strippen sorry. Toch bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar had ik ook al even naar gekeken, maar ik twijfelde of dat wel leuk is voor 2 mensen van 24/25 ?? Weet jij dat?
Amsterdam Dungeon

http://www.the-dungeons.nl/amsterdam/nl/index.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de avond Boom Chicago op het leidsplein. Succes gegarandeerd. Google er maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wandeling doorheen de Kalverstraat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leukst van Amsterdam zijn de grachten, vooral de Singel, de Jordaan en de Nieuwmarktbuurt.