Wat voor kleding kun je het beste dragen als toerist zijnde in Rio de Janeiro?

Ik ga volgend jaar een maand lang naar Rio de Janeiro, wat voor kleding is het handigste om te dragen om niet op te vallen en minder risico loopt om overvallen/beroofd te worden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K
Edraket
9 jaar geleden
Loop niet door straten die leeg zijn, dus waar niemand op straat is.

Antwoorden (2)

Zij zien snel genoeg of jij een toerist bent ja of nee .
Probeer gewoon in de menigte op te gaan .
Dus geen dure kleding .
Geen camera om je nek .
Probeer sieraden een beetje te verbergen .
Loop niet te pronken met wat je allemaal hebt .
En hou er wel rekening mee dat Rio een dure stad is geworden .
En nog een prettige vakantie .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dure kleding heb ik niet, heb en smartphone met camera, geen sieraden, ik zal gewoon jeans/korte short/t-shirt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ga ook niet alleen over straat .
En jou kleding is wel ok .
Rio is een strandstad en je draagt daar het beste strandkleding... ik zie niet of je een man of vrouw bent, maar bermuda, t-shirt en flip-flops (het liefst havaianas) zijn prima. Ook jeans kun je goed dragen. Het hangt er een beetje vanaf welke maand je gaat. Onze zomermaanden zijn de wintermaanden in Brazilië en vooral 's ochtends kan het in Rio koel zijn. Overdag zijn temperaturen vaak rond de 25 graden. Dan is ook iets warmere kleding niet slecht.
Januari behoort tot de hete maanden en het kan dan ook veel regenen.
Hoewel het door de olympische spelen iets veiliger is dan vroeger, moet je niet onnodig met een dik horloge, zichtbare iPhone of smartphone rondlopen. Geen dure tassen meenemen. Loop liever met een plasticzak rond en doe daar je spullen in. Dat ziet er niet zo duur uit. Het beste alles thuis laten... maar ik neem aan dat je ook graag eens foto's wilt maken.
Ga op regenachtige dagen geen siteseeing doen. Niet alleen dat het dan niet zo geweldig is, maar ook omdat er dan minder mensen zijn en je daardoor eerder gevaar loopt overvallen te worden.
Ik moet erbij zeggen dat ik al 25 jaar naar Rio kom en mij is nog nooit wat gebeurd, behalve dat ik op één avond tijdens een muziekfestival twee keer slachtoffer werd van een zakkenroller...