Welke papieren heb je nodig als je voor langere tijd in Dubai wilt gaan werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Dubai maakt officieel deel uit van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE), een zevental tamelijk autonome deelstaten. Een toeristenvisum (entry visa) voor de VAE is voor Nederlanders gratis, en wordt in de vorm van een stempeltje bij aankomst op het vliegveld in je paspoort gezet.

Zorg er wel voor dat je geen Israëlisch visum in je paspoort hebt staan, want dan loop je de kans dat je stante pede het land weer kunt verlaten.
Wie in Dubai een baan geregeld heeft, vraagt via zijn werkgever een ‘employment visa' aan dat dertig dagen geldig is. In die tijd heeft het bedrijf kans om meer permanente vergunningen aan te vragen zoals een work permit en een residency visa. Wie die twee vergunningen zelf moet regelen, moet rekenen op veel bureaucratie en lange wachttijden bij de Dubaise instanties.
Het residency visa is doorgaans drie jaar geldig en heb je nodig om heel praktische zaken te kunnen regelen in de Emiraten, zoals het openen van een bankrekening, het kopen van een auto of het nemen van een telefoonaansluiting.