Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik zaden meenemen vanuit bali?

Mijn moeder gaat later dit jaar naar bali, en nu vroeg ik me af of het een probleem zou zijn als ik haar een aantal zaden van planten mee laat nemen voor eigen kweek.
Word dit een probleem bij de douane of evt alleen met specifieke soorten?
Zo ja, enig idee welke?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/planten_bloemen_groenten_en_fruit_fytosanitaire_producten misschien heb je hier wat aan, aangezien zaden planten onderdelen zijn. Je kan altijd hun informatie nummer bellen. Dit geld ook als familieleden, particulieren of bedrijven iets van planten onderdelen willen importeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In mijn ervaring is het geen enkel probleem om verse vruchten, groente of noten mee te nemen, Indonesie uit en Nederland in.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat zaden wel een probleem opleveren.
Ik neem aan dat het geen kilo's zaden zijn, maar voor eigen gebruik.
Stenen, schelpen, koraal e.d mogen niet worden uitgevoerd uit Indonesie.

Veel plezier ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, dan gaan we het gewoon proberen :) kleine hoeveelheden zijn natuurlijk ook niet kostbaar/vervelend als ze ingenomen worden :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding