Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er ergens op de wereld een plek met mooie (hoge) golven, maar zonder haaien / andere gevaarlijke beesten in het water?

Misschien een leuke vakantiebestemming? (:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hieronder een kaartje met het leefgebied van de meeste haaien, zolang ze niet allemaal zijn uitgeroeid. De mensenhaai komt ook nog voor vooral in de Golf van Biskaje en de Ierse Zee.
Ik vrees dat je zal moeten gaan surfen in de poolstreken , maar pas op voor ijsberen.
De Zwarte zee is haaienvrij , maar of daar heel hoge golven zijn , betwijfel ik.
Het veiligste lijkt mij het Zuidpoolgebied , maar daar is een heel sterke stroming.
Je moet niet bang zijn voor haaien : vorig jaar werden slechts 59 mensen aangevallen door haaien , dat is peanuts vergeleken met het aantal haaien dat wordt aangevallen door mensen. De kans dat er een meteoor op Uw kop valt is even groot.

Toegevoegd na 7 minuten:
boven : leefgebied van de meeste haaien
onder : de witte mensenhaai
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Golf van Biskaje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel plekken met hoge golven . Maar als je denkt dat er haaien zijn , moet je eerst je vriendin erin sturen .Dan 200 meter daarachter je hond. En dan jij . Als je hond omkeert , meteen samen met 'n rotgang naar het strand . De Middellandse zee is niet altijd Blauw. Ik heb meer dan 12 jaar daar aan zee gewoond , maar het kan daar enorm spoken . Die golven komen helemaal uit Afrika . En slaan soms honderden meters op het strand.
Dat verhaal over die haaien vertelde ik altijd tegen de Fransen , als ze vroegen waarom ik nog niet in zee ging .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het paradijs voor hoge golven is bij het eiland Sal op de Kaapverdische eilanden. Hier wordt bijvoorbeeld regelmatig kampioenschappen surfen gehouden (in de wintermaanden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hawaii is ''the place to be'' voor hoge golven en is bij uitstek geschikt om bijv. te golfsurfen. Het is volgens mij niet haai-vrij. Op vakantie-eiland Tenerife zag ik ook prachtige plekken met hoge golven waar veel gebruik van werd gemaakt (o.a. in de buurt van Los Cristianos)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding