Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is de meeste zon in oktober?

Het regent alleen maar deze week... Ik ben toe aan vakantie. Nu lijkt het mij het beste als ik in het najaar op vakantie ga, want dan kan ik de zomerzon in Nederland nog meepakken. Bovendien is het dan niet zo druk op de luchthaven (hoop ik). Waar is de meeste zon in oktober?

1.7K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Over het algemeen ben je in de woestijngebieden redelijk zeker van zon.
Maar ik vraag me af of je dat bedoeld.
Wat zoek je nog meer voor faciliteiten?
jodyenboyke
een jaar geleden
In Egypte is het warm (25-35 graden) tot begin december.
Rieneke1
een jaar geleden
https://blog.suntip.nl/canarische-eilanden-in-oktober-goed-idee/#:~:text=Canarische%20Eilanden%20weer%20oktober&text=Je%20hoeft%20je%20geen%20zorgen,20%20en%2025%20graden%20Celsius.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de regel Griekenland, Turkije, Zuid-Italië, Zuid-Spanje, of ten zuiden van de evenaar. Er is keuze genoeg.
(Lees meer...)
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
-min Je zegt iets heel vreemds. Er zit namelijk een enorm deel van de wereld tussen de gebieden die je suggereert. Als er de meeste zon is in het Mediterraanse gebied EN ten zuiden van de evenaar, zou je verwachtern dat het gebied ertussen ook zoveel zon heeft.

Daarnaast is de Zuidpool ook ten zuiden van de evenaar, dus je vergeet (lijkt me) een ondergrens aan te geven.
Turkije beschikt over alle ingrediënten voor een zonvakantie in oktober. De gemiddelde temperatuur in deze maand ligt op 25 graden. Ideaal om de kou te ontvluchten en te genieten van warme zonnestralen. Andere geliefde zonbestemmingen in oktober zijn de Canarische Eilanden. Denk bijvoorbeeld eens aan Tenerife, Gran Canaria of Lanzarote. Hier lopen de temperaturen op tot zo'n 25 graden en is het gehele jaar door geschikt voor een zonvakantie. Voor tropische temperaturen verder weg is Curaçao een heerlijke bestemming in oktober. In deze maand is de gemiddelde temperatuur 29 graden.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding