Mijn vrouw wil graag de Wieliczka zoutmijnen bezoeken. Wat is economisch de slimste manier?

Ik heb geen auto, en we hebben heel weinig geld. Dus we zoeken een goedkope oplossing. Antwoorden als lopen is onzinnig, en geen optie. Verder ben ik best bereid om er maximaal een week van te maken als daar goedkope hotels in de buurt zijn, maar waar het dus om gaat is de reis.
Als ik google, zie ik heel veel aanbiedingen van bussen, treinen en vliegtuigen die dit beloven voor een paar tientjes, maar als ik dan zoek kom ik eerder op een totaalprijs van ver over de 1000.
Er zullen misschien wel speciale dagen zijn wanneer dit kunt, maar wanneer dit dan is moet je dan helemaal zelf uitzoeken en honderden verschillende combinaties zelf invullen.
Heeft er iemand tips?
Wij wonen in de buurt van Rotterdam (Maassluis).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel plezier, die zoutmijn is inderdaad een bezoekje waard.
(Net zoals diverse andere zaken in Polen.)
Poet
10 jaar geleden
Dat kan ik bevestigen. Krakau is ook erg mooi
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@iHave
Welke andere zaken? Je mag best tips geven hoor ;-)
Zat er ook aan te denken om misschien te combineren met Warsau. Daarmee word het natuurlijk wel weer ingewikkelder... maar volgens mij best te doen om eerst naar 1 stad te vliegen, en na paar dagen met trein naar andere stad. Trein is niet duur in Polen.
Waar ik wel achter ben dat 2 enkele vliegreizen ERG duur zijn, dus als ik het zou doen, zou ik dus weer met de trein terug moeten reizen naar Warsau om daar de retourvliegtuig te halen. Terugvliegen vanaf een andere stad is dus eigenlijk geen optie.
Eigenlijk best vreemd.
Antoni
10 jaar geleden
Als je niet alleen de reis, maar ook het verblijf goedkoop wil houden, is huizenruil aan te raden. Een Poolse familie logeert dan een week in jouw/jullie huis, terwijl jullie gebruik maken van het huis van de Poolse familie. Dat kan in principe met gesloten beurzen, als de huizen vergelijkbaar zijn. Er zijn allerlei websites waarop je zo'n woningruil voor een vakantie kan regelen.
tinus1969
10 jaar geleden
Wizzair is ook goedkoop; ik vind vluchten onder de 100 euro pp. http://wizzair.com/nl-NL/Passenger
Cryofiel
10 jaar geleden
Gdansk is ook mooi. Heel herkenbaar voor ons als Nederlanders, een typische Hanzestad.
tinus1969
10 jaar geleden
Zie ook je andere vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vakantie-reizen/europa/reis-ns-29-euro-polen.490504
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krakau, (Wieliczka ligt daar direct naast) is een mooie stad waar je je makkelijk een paar daagjes kan vermaken.

Het beste antwoord

Reizen naar Krakow:
Een 5-daagse reis met hotel kost ca 270,- per persoon: http://www.ontravel.nl/bestemming/krakau/reis/53
Een excursie naar de zoutmijnen kan evt. bijgeboekt

Losse busreis Rotterdam-Krakow kan bijv. met Eurotrans: http://www.eurotrans.nl/#cen

Soms ook zeer goedkope treintickets Amsterdam naar Warschau te scoren bij NS:
http://www.nshispeed.nl/nl/onze-bestemmingen/trein-polen/trein-naar-warschau
NB Inclusief het treintraject Warschau-Krakow kan ook, maar is niet online te boeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
+ ook prima
Poet
10 jaar geleden
Volgens NS vanaf 27 euro maar concreet zoekend kom niet onder de 250 euro pp hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij ook plus.
Nu nog uitzoeken wat het voordeligst is, deze, of de oplossing van Poet en zelf hotel zoeken.
Heeft beide ook voordelen, vrijheid t.o.v. gemak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Poet
Inderdaad, googlend kwam ik ook de slogans van NS tegen die het schreeuwens heeft over 27 euro naar Krakow. Maar ze zeggen er niet bij wanneer dan, en hoe, moet je allemaal zelf uitzoeken. Zou ik echt wel eillen weten! Misschien moet ik ze maar bellen ;-)
Cryofiel
10 jaar geleden
@Marius, ik weet niet of NS ook een internationaal loket heef top station Rotterdam. Op station Utrecht in ieder geval wel, en daar kun je gewoon binnenlopen om in overleg de goedkoopste reis te zoeken. Als ze in Rotterdam ook een internationaal loket hebben, kun je daar binnenlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed gevonden Compris +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vond die link voor 5-daagse reis all-in het beste antwoord.

Andere antwoorden (2)

Misschien had je dit ook al bedacht, het ligt erg voor de hand: vlieg naar Krakau. (er zijn goedkope vluchten via Warschau vanaf Schiphol). Ga daar in een jeugdherberg. (Heb ik ooit gedaan, wel een tijd terug.) Ga met de gewone lijnbus of trein naar de zoutmijn. Je zet de mijn, je bent in een mooie leuke stad. Goedkoper is misschien via de liftcentrale. Maar dan moet er net iemand zijn die een lift aanbiedt. Ik heb er geen ervaring mee.
Wielicka was ik wel, 2 keer. Erg indrukwekkend.
http://www.rugzaktrips.nl/europa/liftcentrale.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt geloof ik ook met Ryanair vliegen naar Krakau vanaf Dortmund.
Dan moet je wel eerst naar Dortmund, maar misschien scheelt de vlucht heel veel geld.
Zoek even op cheaptickets.nl naar een vlucht vanuit een NL luchthaven naar Katowice airport.

Katowice airport ligt op een kilometer of 100 van Wielizcka dus dat zal je met plm 50 euro pp zeker wel moeten redden met het OV daar.

Hier is bijvoorbeeld een retourvlucht Eindhoven -Katowice voor plm 100 euro per persoon met een week tussentijd.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik vond later nog een betere. Zie onder
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De link werkt niet.
Goedkoopste die ik vond was 145,-
Welke data heeft u gebruikt om die van +- 100 euro te vinden?
Poet
10 jaar geleden
Kennelijk blijft de link naar een specifieke reis niet werken. Mogelijk omdat de tarieven steeds wijzigen. Ik heb exact de gegevens gebruikt die te zien zijn op het plaatje. Ik heb nog een betere gevonden (direct naar Krakau ipv Katowice en goedkoper).
Jullie gewenste heen- en terugdatum ken ik natuurlijk niet. Ik heb dus maar wat geprikt ongeveer een maand vanaf nu, op doordeweekse dagen omdat dit goedkoper is en met plm een week tijd ter plekke).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oja, natuurlijk, ik kan de gevens gewoon van het plaatje overnemen natuurlijk ;-)
We zijn erg flexibel in de tijden, dus we zouden eventueel wel de dure maanden kunnen vermijden (april - augustus).
Dus wellicht gaat het dan idd onder de 100 euro lukken ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eindhoven is idd. best een goede tip, scheelt echt tientjes met het dure Schiphol vanwege de belastingen.
Jammer dat ik niets kan vinden vanaf Zestienhoven, dat zou nog flink wat treinkosten besparen van en naar Eindhoven ;-)
Poet
10 jaar geleden
Ja, van Rotjeknor kost een retourtje pp bijna 200 euro meer én je moet overstappen. Cheaptickets doet daarom steeds de suggestie Eindhoven. Maar het zal pp inderdaad wel weer zo'n 80 euri aan Nederlands OV extra kosten om vanaf Eindhoven te gaan (4x20€).
Poet
10 jaar geleden
Nee sorry: niet 80 maar ongeveer 40 euro pp (=2x20€)