Hoeveel parfum mag ik meenemen in vliegtuig ?

Ik wil graag 6 flesjes parfum meenemen moet ik dan bij de douane ook belasting betalen op vluchthaven

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
16.9K

Antwoorden (1)

Binnen de EU is vrij verkeer van goederen en zijn er dus geen restricties. Koop je parfum in een niet-EU-land en wil je dat mee terug naar Nederland nemen, dan mag dat mits de waarde van alle in te voeren goederen niet hoger is dat € 430,-. Wil je parfum meenemen vanuit Nederland naar een niet-EU-land, dan hangt het af van de bepalingen van het betreffende land wat wel en niet mag.
Let op: in het buitenland worden vaak nep-parfums verkocht. Deze mag je in Nederland tot een maximum van 250 ml. invoeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Er zijn binnen de EU wel restricties aan vloeistoffen in handbagage. Dus meenemen mag, maar wel inchecken.