Mag je alcohol meenemen in vliegtuig?

Mijn vriend wilt een sterke drank van Turkije genaamd ( Yeni Raki ) zou ik dat mogen meenemen in mijn koffer of rugtas?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ruimbagage altijd, wel goed inpakken, er wordt met koffers gesmeten. Als cabinebagage alleen als het op het vliegveld taxfree gekocht is in verzegelde tas. Toegevoegd na 2 minuten: Let op wat de maximum toegestane hoeveelheid is die je vrij mag invoeren, anders moet je invoerrechten betalen als je gecontroleerd wordt.

Zolang je het maar niet in de handbagage vervoert mag je wel een fles sterke drank mee naar huis nemen. Gewoon in de ruim-bagage dus.

1 fles mag zeker. 2 denk ik, maar dat weet ik niet meer zeker. Doe ze wel goed verpakt in je koffer, want het mag niet mee als handbagage ;)

Sterke drank (24-70% alcohol): niet meer dan 5 liter per persoon in je koffer (dus geen handbagage) en de fles moet nog dicht zijn.

in de koffer mag je alcohol meenemen, wanneer je het voor in het vliegtuig wilt hebben, moet je dit kopen op het vliegveld, en daar laten siellen door de cassiere

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100