Hoelang duurt het ongeveer voordat je een vergunning krijt, om naar Amerika te gaan? Ongeveer!

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik ga er maar een weekje heen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelde u nou om te emigreren of voor vakantie? Er is een groot verschil daarin.

Het beste antwoord

Als je reist op een Nederlands of Belgisch paspoort en uitsluitend voor vakantie naar de Verenigde Staten gaat, heb je geen visum nodig. Je valt dan onder de zogenoemde "Visa Waiver" regeling. Wat je wel moet doen is uiterlijk 72 uur voor je vertrek een ESTA formulier invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een geldig NL paspoort hebt kun je meteen gaan en mag je 90 dagen blijven.
Een werkvergunning duurt 4-6 maanden.
Goeie reis.

Toegevoegd na 38 minuten:
Inderdaad heb je een visa waiver nodig die je voor je reis via internet moet aanvragen. Kosten ongeveer 14 euro. Maar als je niets op je kerfstok hebt wordt die met en verleend en is geldig voor ik geloof 3 jaar. Dit kost geen tijd en is dus niet relevant voor de vraagstelling.
De elektronische visa waiver is in de plaats gekomen voor de groene visa waiver die je vroeger in het vliegtuig in moest vullen. Het verschil tussen deze methodes is only money, t.w. € 14! Zou de NL regering ook in moeten stellen.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je een geldig paspoort hebt, koop een ticket, vraag de visa waiver via internet aan (je hebt hiervoor wel een creditkaart nodig) en na de goedkeuring die normaal meteen volgt stap je op het vliegtuig.
Goede reis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt een visa waiver (ESTA) nodig. Ik weet niet hoe lang het duurt, je kunt het via internet aanvragen.
https://www.migrationexpert.com/member/us_visitor_assessment.asp?type=93&fid=100036&utm_term=esta&creative=5820753868&network=0&pl=&adgroup=1805397028&match=p&gclid=CL3p0r-IqacCFQaGDgodrlc2Aw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad heb je een visa waiver nodig die je voor je reis via internet moet aanvragen. Kosten ongeveer 14 euro. Maar als je niets op je kerfstok hebt wordt die met en verleend en is geldig voor ik geloof 3 jaar. Dit kost geen tijd en is dus niet relevant voor de vraagstelling.
De elektronische visa waiver is in de plaats gekomen voor de groene visa waiver die je vroeger in het vliegtuig in moest vullen. Het verschil tussen deze methodes is only money, t.w. € 14! Zou de NL regering ook in moeten stellen.
Nederlanders hebben geen visum nodig voor een kort bezoek aan de VS. Zij vallen onder het z.g. Visa Waiver Program. Daartoe moet je je minimaal 72 uur voor vertrek elektronisch hebben aangemeld bij https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c8F9690ED-5CAA-FF72-EEAB-413CF60D387F_kF307300F-C2BC-C7CA-BD8C-259E2DFFBA1A. Je hoeft niet te wachten tot drie dagen voor vertrek, de aanmelding blijft twee jaar geldig. Zonder deze ESTA-verklaring kan je niet reizen.
Iedereen die een visum moet hebben dient zich persoonlijk te melden op het Amerikaanse consulaat, na een telefonische afspraak op 020-7940808. Het maken van deze afspraak kost 15 Euro. Er is een wachttijd van enkele weken. Je hebt een visum nodig als je langer dan 90 dagen wilt blijven of er echt gaat werken.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent eerder. +
Als je online het Visa Waiver (ESTA) formulier ingevuld hebt duurt het doorgaans zeker 72 uur voordat je je toestemming hebt.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm#TA6

Voor deze en meer vragen over het ESTA programma:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm

Toegevoegd na 22 minuten:
Naar aanleiding van je toevoeging aan de vraag:
Het maakt voor je bezoek aan Amerika niet uit of je één week of een maand gaat, je zult een formuliertje moeten aanvragen via het Esta programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dat niet nodig. Op t vliegveld checken ze je extra goed. In t vliegtuig krijg je tegen t eind van de reis n groen papier dat je in moet vullen. Naan, paspoortnr, hoe lang je waar naartoe gaat en waarom. Vakantie denk ik? En ze vragen of je bep dingen bij je hebt. Ik zeg altijd nee, is overigens ook zo. In de usa vragen ze je weer eea. Waarom je komt en zo. Maak er een gezellig praatje van en je hebt niets te vrezen. Tenzij je bewust iets illegaals hebt gedaan en daar achter komen. Als je per ongeluk iets verkeerd hebt gedaan merken ze dat wel aan je houding. No worroes, usa is leul. Beetje vreemd om er te konen, maar wel lekker.