Wat voor 'n "model" stopcontact heb je in (Rome) Italië, zelfde als in Nederland of 'n andere?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (4)

In Italie heb je dezelfde stopcontacten als in Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in italie hebben we wel stopcontacten, maar niet dezelfde als in nederland,in heel veel stopcontacten kan je niet een gewone stekker stoppen maar je kan voor een euro een stopcontact hulpje kopen

Toegevoegd na 9 minuten:
met het hulpstuk kan je wel de normale stekker gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit is niet de zelfde ( zie link, stekker type I )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Italië is de normalisering van stekkers en stopcontacten heel laat uitgevoerd en het is nog steeds een chaos. In de winkels treff je hele rekken aan met verschillende verloopstukken en bij elk apparaat dat je ook in Italie zelf! koopt moet je heel goed opletten of dit in jouw huis gaat passen. Er zijn tegenwoordig wel stopcontacten waar meerdere modellen in kunnen, maar nog steeds niet alle. Ik kan het weten want ik woon in Italie en zit nog altijd te klungelen! Er zijn stekkermodellen met dikke en dunne stekers, met dichtbijelkaarstaande of wijduiteenstaande, met een derde poot in het midden of zonder etcetc!