Kan ik een Nederlandse computer gewoon in de verenigde staten gebruiken, of hoe zit dat ivm het voltageverschil?

Als ik een vaste computer naar de verenigde staten mee zou nemen, kan ik die met een wereldstekker gewoon aansluiten of heb ik daar een aangepaste voeding voor nodig? Ik geloof dat ze in Amerika maar op 100 volt draaien terwijl wij hier in Nederland op 220 volt zitten. Geeft dit problemen als ik mijn pc gewoon met een wereldstekker aansluit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je zult er een andere voeding in moeten zetten. Een voeding voor 220 volt werkt niet op 100 volt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nederland heeft al een paar jaar 230 volt.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
en in de VS draait alles op 115V
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie zegt dat zijn voeding alleen op dat voltage werkt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk hetzelfde verhaal voor een telefoon of gameconsole of niet? Voor een telefoon niet, voor de adapter van die telefoon wel, maar als je een microUSB aansluiting op je telefoon hebt is dat natuurlijk zo aangeschaft. Voor consoles zal het verschillen, hier http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/Is-the-PS3-dual-voltage/td-p/30996323 beweren mensen dat de PS3 beide spanningen aan zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_electricity_by_country
230V@50hz
120V@60hz Uit gewoonte heb ik het ook altijd nog over 220 en 110.

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan je voeding, sommige zijn alleen voor de ~230 volt matkt, sommige zijn zo gebouwd dat ze beide spanningen aan kunnen (wellicht met het omzetten van een schakelaartje).

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.coolermaster.com/powersupply/gaming-vs-series/v650s/