mag je een koffer vol lego meenemen in een vliegtuig als ruimbagage?

Ben momenteel in canada maar verhuis weer terug naar nl en wil graag mijn lego collectie meenemen in een koffer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Het beste antwoord

Ja dat mag als het of gebruikt is of nieuw met een Nederlandse waarde die niet hoger is dan 435 euro.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik mocht mijn net gekochte schoenen ook niet meenemen...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@Paulus
Waar staat de komma in je zin ? M.a.w. mag de gebruikte lego wél een waarde groter dan 435 hebben ?
Utrecht
10 jaar geleden
Lego mag gewoon mee.
Bij nieuwe goederen boven een waarde van €430 moet officieel wel BTW en invoerheffing worden betaald. Maar alleen dus van het deel (=dozen Lego) bóven de €430,=

Andere antwoorden (1)

nee, waarschijnlijk mag dit niet. waarom? omdat de douane dit waarschijnlijk aan ziet als 'smokkelwaar'. net zoals bij schoenen, hockeysticks (wat trouwens op een wapen lijkt) en namaakmerkspullen. als ik bij de douane zou werken en ik zou iemand met een koffers vol legoblokjes voorbij zien komen, dan zou ík dat zeker verdacht vinden... ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Voor de douane maakt het niet uit of het hand- of ruimbagage is. Het antwoord gaat verder voorbij aan het feit dat je sowieso dingen in mag voeren tot een bepaalde waarde, en dat er ook nog eens andere regels gelden als het inderdaad om een verhuizing gaat.