Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke papieren zijn nodig?

mijn zoon van 11 jaar mag met een vriendje en zijn ouders mee op vakantie naar Slovenië. heeft hij hiervoor een paspoort nodig of is een identiteitskaart voldoende?
hij heeft nu beide nog niet. ik vraag me af hoe lang van tevoren je deze papieren aan moet vragen, of kun je er op wachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
739

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een Id of een paspoort aanvragen duurt precies een week. Met id kan je kind alleen binnen Europa reizen, en met het paspoort overal. Een kind van 14 mag zijn eigen ID aanvragen als ouder hoef je niet eens mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Reken op een weekwachttijd. Wil je het eerder hebben dan moet je extra betalen. Ik denk dat een ID kaart genoeg is, maar ben niet zeker
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Sinds 2007 is een ID kaart voldoenden voor Slovenie. Geef ook een brief mee waarin je toestemming verleend als ouder voor het meenemen van je kind.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Binnen de EU alleen een ID kaart verplicht, of (onder de 14?) ingeschreven in paspoort ouders. Echter gaat hij met vrienden mee dus is een persoonlijke ID kaart genoodzaakt. op tijd langs gaan bij het gemeentehuis dus (2 weken van te voren als het kan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding