Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik zeker aan denken als ik in Frankrijk op vakantie ga, met caravan?

Standaard zaken bedenken kan ik zelf maar is er iets speciaals dat de aandacht nodig heeft of wat jullie zeker zouden aanraden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kurkentrekker, lucifers en koffiefilters. In ieder geval als je zo´n apparaat gebruikt. Als wij in Frankrijk zijn en we zitten in zo´n huisje, staat er vaak zo´n ding. Nou kun je de koffie zelf overal vinden maar de filters hebben ze vaak niet. Of het gebeurd alleen bij ons..Fijne vakantie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een broodmes! Pour les baguettes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vergeet altijd een blikopener (niet alleen in Frankrijk trouwens) omdat hier de meeste blikjes inmidddels zonder geopend kunnen worden, maar in het buitenland is dat lang niet altijd het geval, en kun je nooit een goeie ergens krijgen. Zit je je altijd te behelpen met zo'n rotding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verkeersregels in het buitenland kunnen verschillen met die in Nederland, hou dat in de gaten.
http://www.columbusmagazine.nl/nieuws/1605/let_op_verkeersregels_op_reis.html

Een woordenboek frans kan ook handig zijn :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaasschaaf. Drop en pindakaas.
Rookworst, want de worsten daar zijn echt goor.
Grote zak muesli voor de stoelgang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een voorraad water inslaan (kun je ook daar in de supermarkt kopen, maar het is natuurlijk het goedkoopst om al wat gevulde flessen van huis mee te nemen)
In het buitenland is het water uit de kraan niet altijd drinkbaar.

Denk aan welke dag je gaat rijden, de zwarte zaterdagen richting zuid Frankrijk is alleen maar stilstaan.

Anti muggenspul (Franse natuur zit vol met muggen)

(en neem wat zon mee terug voor mij, Bedankt :D)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar ik neem altijd een flinke zak kattenbrokken mee voor de vele zwerfkatjes die je in het buitenland tegenkomt.
eet ik zelf ook prettiger voor m'n tentje :)
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top! +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding