Waarom heeft een Engelstalige het over een ''pair of trousers'' als hij t over een broek heeft. Wat zou dan 1 trouser zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het slaat op de broekspijpen: Dat zijn er twee.
En daarom: a pair.
Ook al zitten ze aan elkaar vast.
Rare jongens, die Engelsen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A pair of glasses
A pair of scissors Hier is ook nog de bril en de schaar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'a pair of' wordt over het algemeen (in de volkstaal weggelaten): 'hand me my trousers please', 'do you know where my glasses are?'

Andere antwoorden (3)

Een trouser is een broekspijp. De Engelsman begon bij de voeten: a pair of socks, a pair of shoes en bij de navel raakte hij de weg kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk bestond de "oerbroek" uit 2 losse delen als beenbedekking, de pijpen dus. dat was dus wel een "pair". Later kwam men op het idee dat die 2 losse eindjes veel makkelijker om de benen bleven zitten als je ze aan elkaar had gebonden. De naam bleef, het uiterlijk veranderde
13 jaar geleden
Bijna altijd bestaan die dingen uit 2 delen die samen gebruikt moeten worden, of aan elkaar vast zitten zoals een schaar en een bril en zoals je voorbeeld de broek.