Welk vakantieland vinden jullie het leukst om naar toe te gaan en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Griekenland!

De vriendelijke mensen, het eten en de sfeer zijn al genoemd.

Maar zeker ook muziek en dans.
De witte dorpjes onder een blauwe lucht. De smalle, schilderachtige straatjes. De golvende lijnen in het landschap.

De blauwe zee met zijn dolfijnen en het heldere water om tussen bont gekleurde vissen te snorkelen.
De meltemi die door de hoogspanningsdraden fluit.

De bloeiende Oleanders, Bougainvillea's en Hibiscusstruiken. De cypressen en tamarisken.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Italië, en dan Toscane. Wat helemaal mooi en romantisch is, is Luca.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt maar net aan het doel van de vakantie.

Zon zee strand en feesten? Hawai
Cultuur en natuur? China
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
India, omdat het gewoon zo anders is dan alles wat je bekend is... En omdat toch bijna iedereen je kan verstaan, vanwege het angels... En omdat het zo goedkoop is, als je geld van Euro naar Rupee wisselt wordt je al 20 tot 30 keer rijker... En omdat het zo mooi is daar... En omdat het geen land is maar een continent, 1,4 Miljard mensen, zo verschillend en anders...

Eet maar een chikku op het station, een vrucht die in het westen niet bestaat... enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Griekenland vanwege de sfeer, het heerlijke eten, en de gastvrije, vriendelijke mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie foto hoor, maar ik vind het er gewoon niet lekker uitzien die wijbladeren met rijst
Voor de grote zomervakantie ga ik graag naar verschillende landen. Een land dat diepe indruk op me gemaakt heeft en waar ik graag weer naar toe zou willen is Nieuw-Zeeland.. maar ja, is eindje vliegen he.

In de winter ga ik graag naar Lapland. De natuur, de stilte, de rust... alles... (plus om een foto te maken van een zonsopgang hoef je niet zo heel vroeg op :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toscane, Noorwegen en Ierland staan op mijn lijstje.
Daar wil ik graag naar toe en ben er nog niet geweest.
Vanwege de natuur en het bijzondere van de landen zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsland. Makkelijk te bereiken, goede en voordelige accomodaties, goed eten en drinken, mooie steden en prachtige natuur.

Ook is de Duitse taal redelijk tot goed te verstaan, ook al spreek je geen letter over de grens. En mocht je een dokter nodig hebben, ook de gezondheidszorg is er van een hoog niveau. En geloof me; Duitsers zijn over het algemeen zeer fatsoenlijk en vriendelijk.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik kom er met regelmaat. Als grensbewoner even de boodschappen doen.
Israel.

Waarom is moeilijk te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Egypte.
Eind maart / begin april is de temperatuur daar net tegen de 30 graden. Behaaglijk dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik trek naar het noorden want daar kom ik vandaan. En eigenlijk wil ik niet verklappen hoe leuk het daar is. Ik geniet juist van de stilte en ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel graag in GrootBrittanië - auto huren in Aberdeen, en dan op m'n dooie gemak elk dorp met een gekke naam opzoeken,elk mooi weggetje afrijden, zwerven door de Highlands, dan het Lake District, snel om Liverpool en Manchester heen via de Motorway, en dan weer rustig-aan in Wales - slapen in de meest afgelegen bed&breakfasts, en doen wat je overal kan doen - kanoën of roeien, de heuvels in,rond een meer lopen, een paardje huren en maar zien waar ik kom - en dan met tegenzin de auto weer inleveren in Bristol - vooral in de herfst is het dan zo ongelooflijk mooi, met die knapperige, windstille blauwe dagen en de herfstkleuren overal, en 's avonds de haarden aan met hout of kolen - heerlijk !!!! Ik heb dit al meerdere keren gedaan, zonder 2x de zelfde plekjes gezien te hebben. --
Maar af en toe moet ik even naar waar het mooi is onder water - de Maladiven, Bonaire, de Rode Zee....BoraBora staat nog op m'n verlanglijstje.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben in mijn leven een keer of 15 naar de Ardèche in Frankrijk geweest, vroeger al met mijn ouders, en ik moet daar toch zeker eens in de zoveel jaar weer heen. Het is daar zo ontzettend mooi, je hebt heel veel geheimzinnige verlate dorpjes, buiten de toeristencentra heb je hele gebieden waar je geen toerist tegen komt, en het eten is zooooo heerlijk. Van alle landen waar ik geweest ben vind ik de sfeer daar het allerspeciaalst.
Het is daar nog lekker avontuurlijk, niet zo over-georganiseerd als hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De baskische kust(van biaritz tot san sebastian) omdat die nog authentiek is : geen hoogbouw, geen toerismegeronsel, echte visrestaurants, groene natuur, zeer principieel korrekte mensen in de omgang. En dan neem ik de regen er af en toe ook bij(...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat het er zo vol hangt met pro-ETA posters. Verder een erg mooi gedeelte van Spanje.
Ierland, voor de mensen, de natuur, de kroegen, de muziek, ik stop want straks wil iedereen er naar toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luilekkerland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het leukst Maleisïe.Lekker warm weertje en ook heel lekker eten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Portugal; heerlijk eten, vriendelijke mensen, relaxte sfeer, prachtige stranden, het best bewaarde geheim; het eilandlandje Farrol voor de kust van Faro, dáár wil ik ooit wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika, naast de beeldschone natuur zijn er ook nog veel prachtige, grote steden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ierland, omdat er zoveel groene ruimte is,de mensen er geen kapsones hebben,vanwege het Gaellic ook, de geschiedenis van bloedvergieten van begin tot eind,hun vechtlust, en last but not least de Guinnes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bonaire, omdat het er lekker weer is het hele jaar,lekker rustig en mooi om te duiken