Ik wil in december op vakantie naar Turkije. Hoe moet ik dit regelen?

Ik heb geen paspoort, maar wel een normale identiteitskaart.
Verder wil ik voor 2 weken naar Turkije, en heb het geld voor de ticket al klaarstaan.
Ik weet niet hoe het werkt met visums, of ik nou wel of niet in bezit moet zijn van een paspoort etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Naar Turkije kun je gewoon met een id. kaart. Visum koop je op de vluchthaven als je geland bent. Deze kost €15,- (zorg dat je dit gepast hebt, kunnen wel eens lastig doen met wisselgeld). Een visum is trouwens 3 maanden geldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Paspoort moet je hebben visa koop je op de luchthaven van Turkije dacht dat het nog steeds 15 euro kost.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Id. kaart is voldoende!
Identiteitskaart is voldoende. Visum kun je bij aankomst regelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de Nederlandse identiteitskaart kun je reizen naar Turkije. Wel is een visum nodig. Je kunt die digitaal aanvragen. Geadviseerd wordt om dat minstens een week van tevoren te doen, hoewel het -als alles goed gaat- tot 24u voor aankomst kan worden geregeld.

Toegevoegd na 48 seconden:
E-visum kost hetzelfde als visum dat je ter plekke bij aankomst kunt kopen.
10 jaar geleden
Voor uw Turkije reis dient u in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort of identiteitskaart. Deze dient tenminste drie maanden geldig te zijn na uw geplande reis.
In Turkije op de luchthaven moet je een Visum kopen (stempel in paspoort) voor 20 Euro.
Kijk op internet voor vliegen naar Turkije - Turkish Airlines serveert maaltijden aan boord.

Succes en fijne vakantie ;-)