wanneer kan ik het beste een vlucht naar amerika (los angeles) voor 4 personen boeken (2 volwassen, 1 kind 14 jr, 1 kind 10, periode augustus 2011)

wordt het goedkoper hoe langer ik wacht? Of kan ik nu het beste boeken? We zijn zeer variabel qua vertrekdatum en retourdatum.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt volgensmij

Het beste antwoord

Vliegtickets boek je over het algemeen het voordeligst zo lang mogelijk van tevoren. Uitzondering hierop zijn de charters naar populaire vakantiebestemmingen, die worden als ze niet vol zitten nog wel eens goedkoop als last-minute aangeboden, maar LA valt hier niet onder.
Dus; hoe vroeger je boekt, hoe voordeliger je uit bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is 9 van de 10 zo dat hoe vroeger je boekt hoe goedkoper de tickets. Het gaat hier om een lijnvlucht. Daarbij geldt hoe meer stoelen bezet, hoe duurder! Verder kan je wel duurder uit zijn bij bijvoorbeeld een reisbureau, omdat je daar vaak nog extra kosten betaald. Het goedkoopste is altijd direct bij een luchtvaartmaatschappij online te boeken, maar dan mis je de service wel. Verder kan het zo zijn dat uw kinderen bij sommige vliegtuigmaatschappijen goedkoper uit zijn. Mijn tip is ga eerst naar een reisbureau en vergelijk daarna de prijzen met internet. Wacht niet te lang. Kleine kans dat de prijzen dalen. Suc6

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens wel zo dat in hoogseizoen de prijzen van de tickets sowieso een stukje hoger kunnen liggen. De luchtvaartmaatschappijen hebben vaak een hoog en laagseizoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan al 2 heel goede antwoorden, waar ik het helemaal mee eens ben.

Ik wou nog een ding toevoegen: als je flexibel bent welke dagen je gaat, als je bijvoorbeeld ook donderdag weg kan ipv zaterdag ofzo, dan is het de moeite waard op verschillende dagen te kijken

Het zit zo, de eerste zoveel stoelen gaan er heel goedkoop uit, daarna de duurdere en zo verder. Daarom word het duurder naarmate het later wordt.
Wat als nou een dag een grote groep heeft geboekt en alle goedkope stoelen heeft opgebruikt? Dan ben je duurder uit! Misschien is 1 of 2 dagen eerder of later de vlucht veel leger en zijn er nog goedkope stoelen! Dat kan aanzienlijk schelen.

Verder zou ik snel gaan uitzoeken en zo snel je kan boeken. Het kan alleen maar duurder worden.

Ik wens je natuurlijk wel heel veel plezier daar (ik neem aan dat je op vakantie gaat)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen worden de prijzen van vluchten duurder vlak voor vertrek. Ergo, nu boeken. Check de vele ticketsites en over het algemeen zijn vluchten welke je in NL boekt vanuit Duaseldorf en Brussel stukken goedkoper