Mag ik in Amerika in een huurauto rijden als ik 18 ben?

Ik wordt deze vakantie in Amerika 18. Ik heb dan al een rijbewijs (met begleiderspas). Mijn ouders huren de auto dus dat is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Het beste antwoord

Helaas zal dat bij de meeste verhuurders niet mogen.
Pas vanaf 25 jaar mag je -zonder meerkosten- een auto huren en besturen. Tussen 21-25jr moet je een zgn under-age toeslag betalen bij de meeste verhuurders. Dus ook als maar een van de drie bestuurders nog geen 25 is. Onder 21 mag je dus niet huren of besturen.
Bij het afhalen van de huurauto moeten alle bestuurders aangemeld worden. Niet aanmelden betekent niet verzekerd. Dus je mag niet zomaar even het stuur van je ouders overnemen: gebeurt er wat ben je zwaar de sjaak. Doe het niet!
Spijtig voorbeeld van iemand die wel onverzekerd achter het stuur kroop:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=40181&hilit=ongeval+huurauto

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=39059
Utrecht
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor de goede uitleg!

Andere antwoorden (1)

Vaak moet je als je als je een auto huurt opgeven of je hier met meerdere personen in rijdt ja of nee. Wanneer dit het geval is kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Houd hier dus rekening mee. Wanneer je ouders zoiets niet afsluiten, mag je dus eigenlijk niet rijden in de auto. Daarnaast dien je voor het huren van een auto vaak een aantal jaar je rijbewijs te hebben, dit is bij jou niet het geval. Ook om die reden is dus te verwachten dat je niet mag rijden in de auto.