ik wil inwoner verenigde staten worden maar ook gewoon inwoner uit nederland blijven, kan dit?

ik ben een Nederlander en ik heb een Amerikaanse vriendin. zij is ongeveer twee jaar ouder en nu willen we gaan trouwen (wat daar eigenlijk niet kan) maar daarna in Amerika wonen. ik wil we mee, maar nou zou ik willen weten of ik dan ook gewoon terug naar Nederland kan voor een langere periode en haar ook meenemen. bijvoorbeeld dat we een jaar hier wonen en dan een jaar daarzo. kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Voor zover ik weet kan dat inderdaad: je wordt dan een "legal alien". Voor precieze info zou ik even contact opnemen met het Amerikaanse consulaat.