Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ergens een betrouwbare voorspelling vinden voor het weer op 2e kerstdag?

Die dat vlieg ik ban Eindhoven naar Boedapest en ik hoop dat die vlucht niet gecanceleld gaat worden zoals de laatste dagen er heel veel vluchten zijn gecanceled door heel Europa.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
914

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nog niet; het weer is pas enigszins betrouwbaar te voorspellen tot zo'n 5 dagen de toekomst in, vanwege de vele factoren die een rol spelen welke niet volledig bekend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weersverwachtigen zijn nooit betrouwbaar, dus wat je zoekt zal je niet vinden, kan je ook niet vinden.
Wel gaat het er sinds vandaag uitzien dat we vlak voor de kerst in de dooi komen, dus ook op 2e kerstdag, maar niets is zeker, we zitten op een grensgebied tussen de koude en zachtere lucht, vandaar ook al deze sneeuw steeds.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is het wel nog te vroeg voor...zo correct kan men het weer niet voorspellen
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Kijk eens op WeerOnline, geeft een indicatie maar meer ook niet.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% betrouwbaar nooit, zeker niet over een week.
Als ik jou was zou ik op verschillende sites kijken wat je volgende week kunt verwachten. Je zult zien dat de ene website zegt dat het 6 graden wordt en de andere zegt weer 3 graden. De een zegt regen de ander zegt natte sneeuw.

100% zeker weet je het nooit, het antwoord is dus: Nee. Je kan nergens een betrouwbare voorspelling vinden voor het weer op 2e Kerstdag.

Wat ik wel zie is dat de temperatuur langzaam aan weer stijgt, en er temperaturen boven nul zullen zijn. Het stopt in Nederland ook met sneeuwen volgens de verwachten nu.
Als het 2 dagen niet gesneeuwd heeft en het vliegveld is schoon kun je weer opstijgen.

Het voordeel aan Eindhoven is dat het een klein luchthaventje is, er hoeft weinig sneeuw geruimd te worden.

In Boedapest is het ietsjes warmer dan hier.



Ik hoop dat je kunt vliegen, maar ook op een witte kerst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorspellen blijft voorspellen. Alhoewel er best een grote mate van correctheid is vanwege de geavanceerde apparatuur die de weermensen hebben.
Zet de diverse weerlinken bij je favo's zodat je steeds kunt kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kun je trouwens niet annuleren en met de trein gaan?
Op het weer hoorde ik dat voor kerstavond, 24 dec., 70% kans is op een pak sneeuw. Met de trein kun je een dag eerder gaan om zeker op tijd in Budapest te zijn. Is dat een optie?

Ik snap dat je graag bevestiging wilt dat je vlucht doorgaat, maar helaas, dat gaat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk altijd naar de pluimverwachtingen . dat zijn 50 weerstations en daar wordt het gemiddelde van genomen .
En dan ook van de Amerikaanse weerstation .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding